Wyzwanie
Firma zajmująca się dystrybucją treści wideo, posiadająca własną platformę streamingową mierzyła się z problemem tworzenia treści, które często nie trafiały w gusta odbiorców. Pomimo dużej liczby publikowanych materiałów, wiele z nich generowało niskie zaangażowanie.
Działanie
- Gromadzenie i analiza danych
System iPresso śledził historię przeglądania materiałów na stronie, kliknięcia w linki wewnętrzne, wyszukiwania, czas spędzony na stronie. - Segmentacja użytkowników
Na podstawie zebranych danych, system stworzył szczegółowe profile preferencji dla każdego użytkownika. Profile te obejmowały preferowane gatunki, formaty (długie artykuły, krótkie newsy, wideo, infografiki), autorów i tematy. System identyfikował również zmiany w zainteresowaniach poszczególnych grup użytkowników w czasie rzeczywistym. - Kierowanie procesem tworzenia treści
Firma stworzyła dynamicznie zmieniające się treści, które były wyświetlane w zależności od danego segmentu i zainteresowań odbiorcy. Dane o preferencjach były wykorzystywane do tworzenia bardziej precyzyjnych kampanii promocyjnych dla nowych treści, kierując je do najbardziej zainteresowanych odbiorców. - Automatyzacja kampanii marketingowych
Do odbiorców zostały automatycznie wysłane wiadomości mail z dynamicznie zmieniającą się treścią, dopasowaną do ich preferencji.
Efekty
- Zaangażowanie użytkowników wzrosło o 14%, co mierzone było zwiększonym czasem spędzonym na platformie, większą liczbą otwartych artykułów i interakcji (komentarze, udostępnienia).
- Liczba subskrypcji premium zwiększyła się o 20%, ponieważ użytkownicy postrzegali treści jako bardziej wartościowe i dopasowane do ich potrzeb.
- Koszty produkcji treści zostały zredukowane o 16%, dzięki skupieniu się na materiałach o wysokim potencjale.