Analiza preferencji użytkowników w celu tworzenia treści

region
Europa
branża
Media and Entertainment
20%
Zwiększenie liczby subskrypcji premium
16%
Obniżenie kosztów produkcji treści
14%
Wzrost zaangażowania użytkowników

Wyzwanie

Firma zajmująca się dystrybucją treści wideo, posiadająca własną platformę streamingową mierzyła się z problemem tworzenia treści, które często nie trafiały w gusta odbiorców. Pomimo dużej liczby publikowanych materiałów, wiele z nich generowało niskie zaangażowanie.

Działanie

  1. Gromadzenie i analiza danych
    System iPresso śledził historię przeglądania materiałów na stronie, kliknięcia w linki wewnętrzne, wyszukiwania, czas spędzony na stronie.
  2. Segmentacja użytkowników
    Na podstawie zebranych danych, system stworzył szczegółowe profile preferencji dla każdego użytkownika. Profile te obejmowały preferowane gatunki, formaty (długie artykuły, krótkie newsy, wideo, infografiki), autorów i tematy. System identyfikował również zmiany w zainteresowaniach poszczególnych grup użytkowników w czasie rzeczywistym.
  3. Kierowanie procesem tworzenia treści
    Firma stworzyła dynamicznie zmieniające się treści, które były wyświetlane w zależności od danego segmentu i zainteresowań odbiorcy. Dane o preferencjach były wykorzystywane do tworzenia bardziej precyzyjnych kampanii promocyjnych dla nowych treści, kierując je do najbardziej zainteresowanych odbiorców.
  4. Automatyzacja kampanii marketingowych
    Do odbiorców zostały automatycznie wysłane wiadomości mail z dynamicznie zmieniającą się treścią, dopasowaną do ich preferencji.

Efekty

  • Zaangażowanie użytkowników wzrosło o 14%, co mierzone było zwiększonym czasem spędzonym na platformie, większą liczbą otwartych artykułów i interakcji (komentarze, udostępnienia).
  • Liczba subskrypcji premium zwiększyła się o 20%, ponieważ użytkownicy postrzegali treści jako bardziej wartościowe i dopasowane do ich potrzeb.
  • Koszty produkcji treści zostały zredukowane o 16%, dzięki skupieniu się na materiałach o wysokim potencjale.
Sprawdź iPresso Media&Entertainment

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami