Wyzwanie
Prywatna szkoła wyższa oferowała różne formy stypendiów, ale niewielu uprawnionych studentów składało wnioski. Większość nie wiedziała o dostępnych możliwościach finansowania. Niektórzy studenci rezygnowali ze studiów z powodów finansowych, ponieważ nie wiedzieli o dostępnych opcjach wsparcia ze strony uczelni.
Uczelnia postanowiła wdrożyć centralny system automatycznych powiadomień o stypendiach dopasowanych do profilu każdego studenta.
Działanie
- Automatyczna ocena uprawnień studentów
System iPresso analizował dane demograficzne studentów, a także wysyłał im ankietę, żeby automatycznie zidentyfikować tych uprawnionych do konkretnych stypendiów.
- Spersonalizowane powiadomienia o terminach złożenia wniosków
Studenci otrzymywali powiadomienia o tym, jakie dokumenty należy wypełnić, żeby uzyskać stypendium. Każda wiadomość zawierała konkretną kwotę stypendia, wymagania i termin, do kiedy trzeba złożyć wniosek.
- Sekwencyjne przypomnienia z dodatkowymi materiałami
System wysyłał kilka przypomnień - pierwsze z ogólnymi informacjami, drugie z instrukcją krok po kroku, trzecie z checklistą wymaganych dokumentów.
- Automatyczne informacje o statusie wniosku
Po złożeniu wniosku studenci automatycznie otrzymywali aktualizacje o statusie rozpatrywania, przewidywanym terminie decyzji i następnych krokach. System informował też o możliwości odwołania w przypadku negatywnej decyzji.
Efekty
- Nastąpił wzrost retencji studentów o 15%.
- 27% więcej studentów złożyło wnioski o stypendia
- Zadowolenie studentów wzrosło o 24%, co wyrazili w ankietach NPS.