Wyzwanie
Popularna platforma streamingowa miała problemy ze skutecznym informowaniem użytkowników o premierach nowych utworów, albumów i odcinków podcastów od ich ulubionych artystów i twórców. Ręczne wysyłanie powiadomień było czasochłonne i często spóźnione, a użytkownicy nieświadomi nowości tracili zainteresowanie.
Działanie
- Zbieranie i analiza preferencji użytkowników
System iPresso śledził jakich artystów, albumy, playlisty i podcasty użytkownicy obserwowali, dodawali do ulubionych lub często słuchali. - Automatyczne powiadomienia
Gdy w bazie pojawiała się nowa pozycja zgodna z preferencjami użytkownika, system automatycznie generował i wysyłał spersonalizowane powiadomienie. W zależności od preferencji użytkownika i typu treści, powiadomienia były wysyłane jako:
- Powiadomienia mobile push: Krótkie i bezpośrednie info na urządzeniach mobilnych (np. "Nowy singiel od [Artysta] już dostępny!").
- E-maile: Bardziej szczegółowe wiadomości z linkami do treści, opisami i ewentualnie okładkami (np. "Posłuchaj nowego albumu [Artysta] - [Tytuł Albumu]!").
- SMS-y: krótkie i konkretne wiadomości, typu "Nowości dla Ciebie".
- Personalizacja treści
Każde powiadomienie zostało spersonalizowane – zawierało imię odbiorcy oraz nazwę ulubionego artysty/twórcy, tytuł premiery i bezpośredni link do odsłuchania.
Efekty
- Otwieralność powiadomień wzrosła o 18%.
- Liczba odsłuchań nowych treści w ciągu 24 godzin od premiery zwiększyła się o 16%
- O 14% wzrosło zadowolenie użytkowników, co potwierdziły ankiety NPS.