Automatyczne przypomnienia o porzuconych koszykach

region
Europa
branża
E-commerce
22%
Spadek liczby porzuconych koszyków
18%
Wzrost przychodów
35%
Wzrost konwersji

Wyzwanie

E-commerce z branży fashion miał wysoki odsetek porzucanych koszyków.

Teoretycznie ruch na stronie rósł, klienci dodawali produkty do koszyków, ale wychodzili przed finalizacją.

Brak skutecznego mechanizmu przypominania o niedokończonych transakcjach przywiódł sklep do iPresso Marketing Automation.

Działanie

  1. Monitorowanie zachowań użytkowników
    Firma zaczęła od monitorowania użytkowników na stronie i identyfikowania powodów porzucania koszyków.
  2. Segmentacja
    Powstały segmenty klientów: na podstawie wartości koszyka, rodzaju produktów, historii zakupów, porzucających koszyk po raz pierwszy i kolejny. To był punkt wyjścia do zrozumienia struktury bazy kontaktów, a w dalszej perspektywie do skutecznej personalizacji komunikacji. 
  3. Automatyczne przypomnienia e-mailowe
    Z iPresso zaprojektowano i wdrożono automatyczne kampanie e-mail wysyłane do klientów, którzy porzucili koszyk. Kampania składała się z sekwencji wiadomości:
    • Pierwsze przypomnienie (po 30 minutach): Delikatne przypomnienie o produktach w koszyku, z linkiem powrotnym i zachętą do dokończenia zakupu. Nacisk na wygodę i prostotę.
    • Drugie przypomnienie (po 24 godzinach): Dodatkowe informacje o produktach (np. korzyści, opinie klientów) oraz zbicie typowych obaw (np. informacje o dostawie, zwrotach). 
    • Trzecie przypomnienie (po 72 godzinach): Ostatnia szansa, często z bonusem (np. niewielki rabat procentowy) lub informacją o ograniczonym czasie dostępności produktów.
  4. Personalizacja treści
    Firma spersonalizowała wiadomości, żeby bezpośrednio w mailu pojawiały się nazwy produktów z porzuconego koszyka. W zależności od statusu klienta, dopasowano doń język i ton komunikacji. W drugim i trzecim przypomnieniu sklep internetowy proponował też produkty podobne do czekających w koszyku.

Efekty

  • Firma zmniejszyła wskaźnik porzuceń koszyka o 22%.
  • Odsetek klientów, którzy sfinalizowali transakcję po otrzymaniu przypomnienia wzrósł o 35%.
  • Przychody firmy wzrosły o 18%.
Sprawdź iPresso E-commerce

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami