Automatyczne przypomnienia o promocjach

region
Europa
branża
FMCG
21%
Wzrost sprzedaży produktów promocyjnych
16%
Wzrost zadowolenia konsumentów
15%
Wzrost średniej wartości koszyka

Wyzwanie

Firma z branży FMCG zauważyła, że pomimo regularnie organizowanych promocji, zaangażowanie konsumentów i wykorzystanie kuponów rabatowych było niższe niż oczekiwano. Postanowiła wdrożyć system automatycznych przypomnień, aby zachęcić klientów do częstszych zakupów.

Działanie

  1. Zbieranie danych
    System iPresso gromadził dane o historii zakupów konsumentów, ulubionych produktach. 
  2. Segmentacja kontaktów
    Konsumenci byli dynamicznie dzieleni na segmenty na podstawie preferowanych kategorii produktów, częstotliwości zakupów, historii wykorzystania promocji.
  3. Wysyłka spersonalizowanych wiadomości
    Firma z branży FMCG uruchomiła serię automatycznych przypomnień o promocjach w formie krótkich SMS-ów, które były dopasowane do konkretnej osoby i jej preferencji.
  4. Powiadomienia push w aplikacji mobilnej
    Konsumenci, którzy mieli zainstalowaną aplikację, otrzymywali powiadomienia o specjalnych promocjach na produkty, które zazwyczaj kupują lub te, które są popularne w ich segmencie. 
  5. E-maile z dynamiczną treścią
    Regularnie wysyłano e-maile z zestawieniem długoterminowych promocji, które były najbardziej dopasowane do historii zakupów. Maile zawierały również spersonalizowane kupony rabatowe.

Efekty

  • O 21% wzrosła sprzedaż produktów promocyjnych.
  • Zadowolenie konsumentów zwiększyło się o 16%. W ankietach NPS konsumenci chwalili spersonalizowane powiadomienia o promocjach.
  • Średnia wartość koszyka zwiększyła się o 15%.
  • Konsumenci chętniej wracali i ponownie dokonywali zakupów promocyjnych produktów. Retencja wzrosła o 12%.
Sprawdź iPresso FMCG

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami