Automatyczne przypomnienia o ważności paszportu

region
Europa
branża
Travel
32%
redukcji czasu pracy obsługi klienta
24%
wzrost zadowolenia klientów
19%
wzrost sprzedaży dodatkowych usług

Wyzwanie

Duże biuro podróży miało problem z klientami, którzy zapominali o ważności paszportu. Często okazywało się tuż przed wyjazdem, że paszport jest nieważny lub ma za krótki okres ważności. To prowadziło do dużego stresu i problemów z wylotem, dlatego biuro podróży postanowiło wysyłać klientom przypomnienia o terminie ważności paszportu przed ich podróżą.

Działanie

  1. Gromadzenie danych
    Biuro podróży zbierało informacje o datach ważności paszportów swoich klientów podczas procesu rezerwacji. Dane te były automatycznie zapisywane w systemie iPresso wraz z danymi kontaktowymi klienta.
  2. Monitorowanie ważności
    System monitorował daty ważności paszportów klientów w odniesieniu do terminów ich nadchodzących podróży. Dodatkowo, system miał wbudowane reguły dotyczące minimalnego wymaganego okresu ważności paszportu dla popularnych kierunków (np. "6 miesięcy ważności po dacie powrotu").
  3. Automatyczne przypomnienia
    • Rok przed upływem terminu ważności paszportu wysyłano e-mail o tym, że może być on za krótki na planowane podróże. W mailu znajdowały się też instrukcje, jak odnowić paszport, oraz linki do stron urzędów.
    • 6 miesięcy przed wygaśnięciem użytkownicy otrzymywali kolejny e-mail, czasem uzupełniony o SMS, podkreślający pilność sytuacji i konsekwencje braku ważnego dokumentu.
    • Miesiąc przed wylotem dla wszystkich klientów, nawet tych z ważnymi paszportami, wysyłano krótkie przypomnienie o konieczności sprawdzenia ważności dokumentów i wymogach wizowych dla danego kierunku.
  1. Personalizacja i oferty dodatkowe
    Każde przypomnienie było spersonalizowane, zawierało imię klienta, szczegóły rezerwacji oraz konkretne daty dotyczące paszportu. W wiadomościach często zamieszczano także oferty dodatkowych usług, takich jak ubezpieczenie podróżne.

Efekty

  • O 32% zredukowano czas pracy obsługi klienta.
  • O 24% wzrosło zadowolenie klientów, co potwierdziły badania NPS.
  • Prezentowanie m.in. ubezpieczeń turystycznych przy przypomnieniach o paszporcie okazało się skuteczną metodą na zwiększenie sprzedaży dodatkowych usług o 19%.
Sprawdź iPresso Travel

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami