Wyzwanie
Jedna z największych platform streamingowych w Europie miała problem z tym, że użytkownicy tracili zaangażowanie. Mimo ogromnej bazy filmów i seriali, widzowie spędzali zbyt dużo czasu na szukaniu, zamiast na oglądaniu. Brak odpowiednio dobranych rekomendacji prowadził do frustracji, szybkiego znudzenia platformą i w efekcie do rezygnacji z subskrypcji. Firma potrzebowała inteligentnego rozwiązania, które automatycznie podpowie użytkownikom, co warto obejrzeć, bazując na ich wcześniejszych wyborach.
Działanie
- Szczegółowa analiza historii oglądania
System iPresso sprawdzał, jakie filmy i seriale oglądał użytkownik, które gatunki wybierał. - Personalizowane rekomendacje
System automatycznie polecał treści na podstawie tego, co oglądali inni użytkownicy o podobnych gustach, a także sugerował tytuły, które były podobne do już obejrzanych. - Dynamicznie zmieniające się ramki rekomendacji
Na stronie pokazywało się kilka polecanych filmów i seriali, które zmieniały się w oparciu o uzyskane wcześniej dane. - Powiadomienia na miarę
Użytkownicy otrzymywali automatyczne powiadomienia (w aplikacji jako mobile push, poprzez SMS-y oraz na e-mail) o nowych tytułach zgodnych z ich preferencjami.
Efekty
- Zaangażowanie użytkowników wzrosło o 25%.
- Oglądalność nowych treści zwiększyła się o 16%.
- Odsetek churn rate spadł o 21%.
- O 14% wzrosło zadowolenie klientów, mierzone ankietami NPS.