Automatyczne rekomendacje bazujące na historii oglądania

region
Europa
branża
Media and Entertainment
25%
Wzrost zaangażowania użytkowników
16%
Wzrost oglądalności nowych treści
21%
Redukcja churn rate

Wyzwanie

Jedna z największych platform streamingowych w Europie miała problem z tym, że użytkownicy tracili zaangażowanie. Mimo ogromnej bazy filmów i seriali, widzowie spędzali zbyt dużo czasu na szukaniu, zamiast na oglądaniu. Brak odpowiednio dobranych rekomendacji prowadził do frustracji, szybkiego znudzenia platformą i w efekcie do rezygnacji z subskrypcji. Firma potrzebowała inteligentnego rozwiązania, które automatycznie podpowie użytkownikom, co warto obejrzeć, bazując na ich wcześniejszych wyborach.

Działanie

  1. Szczegółowa analiza historii oglądania
    System iPresso sprawdzał, jakie filmy i seriale oglądał użytkownik, które gatunki wybierał.
  2. Personalizowane rekomendacje
    System automatycznie polecał treści na podstawie tego, co oglądali inni użytkownicy o podobnych gustach, a także sugerował tytuły, które były podobne do już obejrzanych.
  3. Dynamicznie zmieniające się ramki rekomendacji
    Na stronie pokazywało się kilka polecanych filmów i seriali, które zmieniały się w oparciu o uzyskane wcześniej dane. 
  4. Powiadomienia na miarę
    Użytkownicy otrzymywali automatyczne powiadomienia (w aplikacji jako mobile push, poprzez SMS-y oraz na e-mail) o nowych tytułach zgodnych z ich preferencjami.

Efekty

  • Zaangażowanie użytkowników wzrosło o 25%.
  • Oglądalność nowych treści zwiększyła się o 16%.
  • Odsetek churn rate spadł o 21%.
  • O 14% wzrosło zadowolenie klientów, mierzone ankietami NPS.
Sprawdź iPresso Media&Entertainment

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami