Automatyczne rekomendacje produktowe na podstawie historii zakupów

region
iPresso
branża
E-commerce
18%
Wzrost retencji
14%
Wzrost średniej wartości zamówienia
19%
Wzrost zadowolenia klientów

Wyzwanie

E-commerce z szeroką ofertą odzieży nie potrafił efektywnie wykorzystać danych o wcześniejszych zakupach klientów. Mimo bogatej historii transakcji, system rekomendacji był dość podstawowy i nie zwracał uwagi na preferencje kupujących. W takiej sytuacji cross- i up-selling były praktycznie niemożliwe, a kupujący dostawali nietrafione sugestie kolejnych produktów.
Firma postanowiła wdrożyć system ze spersonalizowanymi rekomendacjami w oparciu o ostatnio kupowane produkty.

Działanie

  1. Analiza historii zakupów
    Wszystkie dane o transakcjach klienta przesłano do iPresso – jakie produkty kupił, kiedy, w jakich kategoriach, jakie były ich cechy (np. typ materiału, rozmiar).
  2. Integracja ramek rekomendacji z Vertex AI
    Sklep internetowy połączył sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe z rekomendacjami produktowymi. Klientowi wyświetlały się rzeczy konkretnie dopasowane do ostatnich zakupów, dodatkowo rekomendacje dynamicznie się zmieniały - w zależności od tego, co robił na WWW.
  3. Rekomendacje produktów uzupełniających
    Na stronach produktowych i w koszyku dynamicznie wyświetlano sekcje typu "Frequently Bought Together". Rekomendacje były precyzyjnie dopasowane do aktualnie przeglądanych lub dodanych do koszyka produktów, bazując na wcześniejszych zakupach podobnych klientów.
  4. Automatyczne e-maile po zakupie
    Po sfinalizowaniu transakcji, klienci otrzymywali spersonalizowane e-maile z rekomendacjami produktów, które pasowały do ich ostatniego zakupu (np. “Kup kurtkę skórzaną z naszej najnowszej kolekcji i uzupełnij swoją stylizację").

Efekty

  • Firma zaobserwowała wzrost średniej wartości zamówienia o 14%. Klienci znacznie częściej dodawali do koszyka dodatkowe, polecane produkty, które idealnie pasowały do ich potrzeb i zainteresowań.
  • Klienci, którzy otrzymywali spersonalizowane rekomendacje po zakupie, częściej wracali do sklepu, aby dokonać kolejnych transakcji. Retencja wzrosła o 18%.
  • Klienci doceniali to, że sklep rozumie ich potrzeby i oferuje im dokładnie to, czego szukają lub co może ich zainteresować. Kampania z ankietami NPS wysłana przez iPresso pokazała, że zadowolenie klientów wzrosło o 19%.
Sprawdź iPresso E-commerce

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami