Wyzwanie
Firma e-commerce z branży fashion zauważyła, że mimo rosnącej liczby transakcji, średnia wartość zamówienia pozostawała na podobnym poziomie.
Klienci zwykle kupowali jeden / dwa główne produkty, nie dodając do koszyka żadnych akcesoriów czy innych ubrań z tej kolekcji.
Działanie
- Wykorzystanie Feed Managera
Firma wprowadziła dane swoich produktów do iPresso, żeby automatycznie zaciągać je przy kolejnych kampaniach marketingowych. - Tworzenie inteligentnych rekomendacji
Zintegrowano ramki rekomendacji z Google Vertex AI, żeby zarekomendować m.in. produkty, które mogą się spodobać na podstawie wcześniejszej aktywności (“Others You May Like””), podobne do tych, które chce zakupić użytkownik (“Similar Items”) oraz kupowane najczęściej razem (“Frequently Bought Together”). W ten sposób firma zachęcała klientów do zwiększenia wartości koszyka zakupowego. - Personalizowane e-maile
Firma wysłała automatyczne e-maile po dokonaniu zakupu, sugerujące produkty, które mogą uzupełnić ostatnią transakcję, np. "Masz już sukienkę? Sprawdź nasze torebki, które do niej pasują!".
Efekty
- Sklep internetowy zwiększył średnią wartość zamówienia o 14%.
- Rekomendowane produkty były chętniej dodawane do koszyka. Konwersja wzrosła o 20%.
- Klienci chętniej powracali do sklepu i dokonywali kolejnych zakupów. Retencja wzrosła o 16%.
- Sugestie ułatwiały kompletowanie stylizacji i znajdowanie pasujących dodatków, co przyczyniło się do zwiększenia zadowolenia klientów.