Wyzwanie
Biuro podróży miało problem: zwykłe reklamy wakacji nie trafiały do firm szukających podróży służbowych. Firmy te potrzebowały specjalnych ofert i udogodnień.
Biuro potrzebowało osobnych kampanii skierowanych tylko do klientów biznesowych.
Działanie
- Segmentacja klientów
Klientów podzielono na grupy - w zależności od szczegółowych kryteriów. W jednym segmencie znaleźli się wszyscy ci, którzy organizują wyjazdy firmowe. Powstał również specjalny segment dla osób, które same podróżują służbowo (np. szefowie firm). - Tworzenie treści odpowiadających na potrzeby
Biuro podróży przestało wysyłać ogólne oferty do wszystkich. Zamiast tego organizatorom wyjazdów firmowych posyłali konkretne poradniki, np. o tym, jak dostać zniżkę dla dużej grupy.
Dla podróżujących służbowo zostały rozesłane artykuły m.in. o tym jak uniknąć zmęczenia po zmianie stref czasowych albo jak spakować bagaż podręczny i zapakować do niego niezbędny sprzęt (taki jak laptop firmowy). - Wysyłka spersonalizowanych wiadomości
Dzięki iPresso do wszystkich osób, które podróżują służbowo, zostały wysłane wiadomości z reklamą wyjazdów firmowych oraz hoteli polecanych na podstawie tych ostatnio przeglądanych.
Efekty
- Liczba rezerwacji wyjazdów służbowych wzrosła o 19%.
- Klienci biznesowi częściej decydowali się na droższe, ale wygodniejsze dla nich opcje, więc przychody wzrosły o 15%.
- Retencja klientów podróżujących służbowo wzrosła o 12%.