Personalizacja rekomendacji filmów i muzyki

region
Europa
branża
Media and Entertainment
24%
Wzrost zaangażowania użytkowników
17%
Zwiększenie czasu spędzanego na platformie
19%
Spadek rezygnacji z subskrypcji

Wyzwanie

Jedna z wiodących platform streamingowych borykała się z problemem niskiego zaangażowania użytkowników i wysokiego wskaźnika rezygnacji po krótkim okresie użytkowania. Pomimo bogatej biblioteki treści, wielu klientów miało trudności ze znalezieniem interesujących ich filmów i muzyki, co prowadziło do frustracji i opuszczania platformy. Standardowe, ogólne rekomendacje okazały się nieskuteczne.

Działanie

  1. Zbieranie i analiza danych
    System iPresso gromadził i analizował szeroki zakres danych, w tym dane demograficzne, historię oglądania, preferencje.
  2. Wykorzystanie Feed Managera
    Dzięki wykorzystaniu Feed Managera firma mogła proponować spersonalizowane rekomendacje dopasowane do zainteresowań użytkownika i jego aktywności.
  3. Wdrożenie spersonalizowanych rekomendacji
    Firma zintegrowała iPresso z Vertex AI, przez co użytkownikowi pojawiały się dynamiczne rekomendacje, zmieniające się w zależności od podejmowanych akcji
    System iPresso sugerował m.in. filmy najczęściej wybierane, podobne do ostatnio obejrzanych.
  4. Rekomendacje w czasie rzeczywistym
    Sugestie pojawiały się natychmiast po zakończeniu oglądania, bazując na ostatnio konsumowanych treściach.
  5. Powiadomienia push
    Do użytkowników zostały wysłane spersonalizowane powiadomienia o nowościach i premierach filmów z ulubionych kategorii.

Efekty

  • Zaangażowanie użytkowników wzrosło o 24%.
  • Czas spędzany na platformie zwiększył się o 17%.
  • Współczynnik rezygnacji z subskrypcji zmniejszył się o 19%, a retencja użytkowników wzrosła.
Sprawdź iPresso Media&Entertainment

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami