Wyzwanie
Jedna z wiodących platform streamingowych borykała się z problemem niskiego zaangażowania użytkowników i wysokiego wskaźnika rezygnacji po krótkim okresie użytkowania. Pomimo bogatej biblioteki treści, wielu klientów miało trudności ze znalezieniem interesujących ich filmów i muzyki, co prowadziło do frustracji i opuszczania platformy. Standardowe, ogólne rekomendacje okazały się nieskuteczne.
Działanie
- Zbieranie i analiza danych
System iPresso gromadził i analizował szeroki zakres danych, w tym dane demograficzne, historię oglądania, preferencje. - Wykorzystanie Feed Managera
Dzięki wykorzystaniu Feed Managera firma mogła proponować spersonalizowane rekomendacje dopasowane do zainteresowań użytkownika i jego aktywności. - Wdrożenie spersonalizowanych rekomendacji
Firma zintegrowała iPresso z Vertex AI, przez co użytkownikowi pojawiały się dynamiczne rekomendacje, zmieniające się w zależności od podejmowanych akcji
System iPresso sugerował m.in. filmy najczęściej wybierane, podobne do ostatnio obejrzanych. - Rekomendacje w czasie rzeczywistym
Sugestie pojawiały się natychmiast po zakończeniu oglądania, bazując na ostatnio konsumowanych treściach. - Powiadomienia push
Do użytkowników zostały wysłane spersonalizowane powiadomienia o nowościach i premierach filmów z ulubionych kategorii.
Efekty
- Zaangażowanie użytkowników wzrosło o 24%.
- Czas spędzany na platformie zwiększył się o 17%.
- Współczynnik rezygnacji z subskrypcji zmniejszył się o 19%, a retencja użytkowników wzrosła.