Wyzwanie
Platforma edukacyjna oferująca kursy online zauważyła spadek zainteresowania ofertą mimo wprowadzenia wielu nowych materiałów. Wszyscy uczestnicy kursów otrzymywali identyczne treści niezależnie od poziomu zaawansowania, co prowadziło do niezadowolenia. Zamiast wybierać następne kursy podobne do tych ukończonych, użytkownicy rezygnowali z usług.
Firma szukała rozwiązań, dzięki którym dostosuje materiały do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika.
Działanie
- Segmentacja
System iPresso analizował zainteresowania kursantów oraz przeglądane przez nich treści i linki, jakie najczęściej otwierali. Na tej podstawie uczestnicy zostali podzieleni na odpowiednie grupy.
- Wykorzystanie Feed Managera
Wszystkie kursy zostały dodane do Feed Managera, żeby system mógł automatycznie rekomendować odpowiednie materiały dla konkretnego użytkownika.
- Inteligentne rekomendacje
Platforma edukacyjna przygotowała spersonalizowane rekomendacje kursów, które pojawiały się nie tylko na stronie w formie ramek rekomendacji, ale także w mailach z dynamicznie zmieniającą się treścią.
- Personalizacja
Na podstawie danych z bazy system automatycznie wypełniał niektóre elementy maili, zaciągając informacje o kontakcie.
Efekty
- Czas spędzony na platformie wzrósł o 25%.
- Nastąpił 17% wzrost retencji uczestników kursów.
- Zadowolenie użytkowników wzrosło o 22%, co pokazali w ankietach NPS, pozytywnie oceniając dopasowane rekomendacje.