Personalizacja treści na platformach edukacyjnych

region
Europa
branża
Education
25%
dłuższe używanie platformy
17%
wzrost retencji uczestników kursów
22%
wzrost zadowolenia użytkowników

Wyzwanie

Platforma edukacyjna oferująca kursy online zauważyła spadek zainteresowania ofertą mimo wprowadzenia wielu nowych materiałów. Wszyscy uczestnicy kursów otrzymywali identyczne treści niezależnie od poziomu zaawansowania, co prowadziło do niezadowolenia. Zamiast wybierać następne kursy podobne do tych ukończonych, użytkownicy rezygnowali z usług.

Firma szukała rozwiązań, dzięki którym dostosuje materiały do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika.

Działanie

  1. Segmentacja
    System iPresso analizował zainteresowania kursantów oraz przeglądane przez nich treści i linki, jakie najczęściej otwierali. Na tej podstawie uczestnicy zostali podzieleni na odpowiednie grupy.
  1. Wykorzystanie Feed Managera
    Wszystkie kursy zostały dodane do Feed Managera, żeby system mógł automatycznie rekomendować odpowiednie materiały dla konkretnego użytkownika.
  1. Inteligentne rekomendacje
    Platforma edukacyjna przygotowała spersonalizowane rekomendacje kursów, które pojawiały się nie tylko na stronie w formie ramek rekomendacji, ale także w mailach z dynamicznie zmieniającą się treścią.
  1. Personalizacja
    Na podstawie danych z bazy system automatycznie wypełniał niektóre elementy maili, zaciągając informacje o kontakcie.

Efekty

  • Czas spędzony na platformie wzrósł o 25%.
  • Nastąpił 17% wzrost retencji uczestników kursów.
  • Zadowolenie użytkowników wzrosło o 22%, co pokazali w ankietach NPS, pozytywnie oceniając dopasowane rekomendacje.
Sprawdź iPresso Education

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami