Wyzwanie
Wiodąca platforma biletowa w Europie miała problem z pełnym wykorzystaniem możliwości sprzedaży biletów, szczególnie jeśli chodzi o promocje, szybkie wyprzedaże i oferty last-minute. Mimo że firma wiedziała, co lubią jej klienci, wysyłała im ogólne i niedopasowane powiadomienia. Przez to zainteresowani użytkownicy przegapiali najlepsze oferty, a firma traciła pieniądze. Platforma potrzebowała dynamicznego i precyzyjnego sposobu informowania fanów o okazjach.
Działanie
- Inteligentne zbieranie i analiza danych o preferencjach
Monitorowano jakich artystów, gatunków muzycznych, miast i przedziałów cenowych użytkownicy wyszukiwali lub przeglądali na platformie. - Dynamiczna segmentacja
System iPresso automatycznie tworzył dynamiczne segmenty użytkowników na podstawie ich preferencji i zachowań. Na przykład, "Fani rocka w Berlinie, którzy przeglądali bilety na [konkretny zespół]" lub "Osoby zainteresowane koncertami pop w Krakowie". - Spersonalizowane treści i oferty
Każde powiadomienie było dostosowane do indywidualnego użytkownika. Zawierało informacje o promocji na bilety ulubionego artysty, w preferowanym gatunku, w konkretnym mieście. Komunikat podkreślał korzyści promocji (np. "Tylko teraz 20% taniej bilety na koncert Twojego ulubionego zespołu!"). - Automatyczna wysyłka wiadomości
Użytkownicy otrzymywali wiadomości z dynamicznie zmieniającą się treścią z opisem promocji, linkami do zakupu biletów. - Powiadomienia w czasie rzeczywistym o promocjach ograniczonych czasowo
System automatycznie wysyłał alerty w formie SMS-ów oraz mobile pushy o krótkoterminowych wyprzedażach konkretnych biletów.
Efekty
- Konwersja wzrosła o 18%.
- Sprzedaż biletów wzrosła o 20%.
- O 16% wzrosło zadowolenie użytkowników, co potwierdziły badania NPS.