Wyzwanie
Szkoła językowa oferująca kursy w kilkunastu językach zauważyła, że większość uczestników kończyło jeden kurs i nie wracało na kolejne szkolenia, mimo szerokiej oferty. Brakowało zachęty do dalszej nauki i budowania długotrwałych relacji z akademią.
Szkoła językowa postanowiła wprowadzić program lojalnościowy, który zmotywuje uczestników do kontynuowania rozwoju i zwiększy ich zaangażowanie w długoterminową współpracę, dlatego wybrała iPresso.
Działanie
- System scoringowy za aktywność
Uczestnicy otrzymywali punkty za różne aktywności: 10 punktów za pobranie dodatkowych materiałów edukacyjnych, 20 punktów za zapisanie się na kurs, 50 za ukończenie kursu. - Program lojalnościowy z progami punktowymi
Program obejmował 3 poziomy. Każdy poziom odblokowywał dodatkowe korzyści - od zniżek po bilety na edukacyjne projekty realizowane za granicą i nagrody rzeczowe. - Automatyczne rekomendacje ścieżek rozwoju
System analizował ukończone kursy i automatycznie sugerował kolejne szkolenia tworzące spójną ścieżkę rozwoju. Po kursie na poziomie podstawowym proponował następne kursy rozwijające bardziej zaawansowane umiejętności z danego zakresu. - Wyzwania miesięczne
Co miesiąc uczestnicy otrzymywali specjalne wyzwania, dopasowane do ich preferencji i kursów z danego języka (na przykład: “weź udział w 2 webinarach z języka angielskiego na poziomie zaawansowanym i odbierz ekstra 50 punktów”). - Automatyczne przypomnienia o wygasających punktach
System iPresso informował uczestników o punktach, które wygasną w ciągu 30 dni, motywując do wykorzystania zdobytych korzyści i zapisania się na kolejny kurs przed utratą uzyskanego poziomu członkostwa.
Efekty
- O 19% wzrosło zadowolenie uczestników, co wyrazili w ankietach NPS, gdzie chwalili program lojalnościowy i nagrody, jakie otrzymali.
- Szkoła językowa odnotowała wzrost retencji uczestników kursów o 23%.
- Zaangażowanie uczestników wzrosło o 28%.