Program lojalnościowy dla uczestników kursów

region
Europa
branża
Education
23%
wzrost retencji uczestników kursów
28%
wzrost zaangażowania uczestników kursów
19%
wzrost zadowolenia uczestników kursów

Wyzwanie

Szkoła językowa oferująca kursy w kilkunastu językach zauważyła, że większość uczestników kończyło jeden kurs i nie wracało na kolejne szkolenia, mimo szerokiej oferty. Brakowało zachęty do dalszej nauki i budowania długotrwałych relacji z akademią.

Szkoła językowa postanowiła wprowadzić program lojalnościowy, który zmotywuje uczestników do kontynuowania rozwoju i zwiększy ich zaangażowanie w długoterminową współpracę, dlatego wybrała iPresso.

Działanie

  1. System scoringowy za aktywność
    Uczestnicy otrzymywali punkty za różne aktywności: 10 punktów za pobranie dodatkowych materiałów edukacyjnych, 20 punktów za zapisanie się na kurs, 50 za ukończenie kursu.
  2.  Program lojalnościowy z progami punktowymi
    Program obejmował 3 poziomy. Każdy poziom odblokowywał dodatkowe korzyści - od zniżek po bilety na edukacyjne projekty realizowane za granicą i nagrody rzeczowe.
  3. Automatyczne rekomendacje ścieżek rozwoju
    System analizował ukończone kursy i automatycznie sugerował kolejne szkolenia tworzące spójną ścieżkę rozwoju. Po kursie na poziomie podstawowym proponował następne kursy rozwijające bardziej zaawansowane umiejętności z danego zakresu.
  4. Wyzwania miesięczne
    Co miesiąc uczestnicy otrzymywali specjalne wyzwania, dopasowane do ich preferencji i kursów z danego języka (na przykład: “weź udział w 2 webinarach z języka angielskiego na poziomie zaawansowanym i odbierz ekstra 50 punktów”).
  5. Automatyczne przypomnienia o wygasających punktach
    System iPresso informował uczestników o punktach, które wygasną w ciągu 30 dni, motywując do wykorzystania zdobytych korzyści i zapisania się na kolejny kurs przed utratą uzyskanego poziomu członkostwa.

Efekty

  • O 19% wzrosło zadowolenie uczestników, co wyrazili w ankietach NPS, gdzie chwalili program lojalnościowy i nagrody, jakie otrzymali.
  • Szkoła językowa odnotowała wzrost retencji uczestników kursów o 23%.
  • Zaangażowanie uczestników wzrosło o 28%.
Sprawdź iPresso Education

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami