Wyzwanie
Szkoła językowa borykała się z poważnym problemem retencji studentów. Aż 30% studentów nie kontynuowało nauki po pierwszym roku, co generowało znaczne straty finansowe. Dodatkowo, studenci rzadko wybierali więcej niż jeden kurs.
Szkoła ciągle musiała wydawać duże pieniądze na pozyskiwanie nowych studentów, zamiast skupić się na zatrzymaniu tych obecnych. Postanowiła więc wdrożyć program lojalnościowy, zachęcający studentów do większego zaangażowania.
Działanie
- Stworzenie programu lojalnościowego
Z pomocą iPresso szkoła językowa przygotowała program lojalnościowy oparty na punktacji. Przykładowo, za zarejestrowanie się na kurs użytkownik otrzymywał 10 punktów, za pobranie dodatkowych materiałów edukacyjnych 5 punktów, a za wybór więcej niż jednego kursu aż 30 punktów. - Automatyczne informacje o zebranych punktach
Do uczestników kursów na bieżąco wysyłano wiadomości o tym, ile punktów zebrali oraz jaką ilość punktów można wymienić na nagrody rzeczowe i materiały edukacyjne. System iPresso dopasowywał formę komunikacji do preferencji użytkownika, wysyłając informacje mailem, SMS-em albo w formie powiadomień mobile push. - Przyznanie rabatów za aktywność
Szkoła językowa wysłała spersonalizowane wiadomości do wszystkich studentów, którzy zebrali powyżej 50 punktów. System iPresso wygenerował pulę kodów rabatowych, dzięki czemu każdy uczestnik otrzymał unikatowy kod na kolejny kurs.
Efekty
- Retencja studentów wzrosła o 20%.
- 13% więcej studentów zarejestrowało się na więcej niż jeden kurs.
- Zaangażowanie studentów wzrosło o 18%.
- W ankietach NPS 14% więcej studentów wskazało, że poleca szkołę językową i chce skorzystać z jej ofert w przyszłości.