Promowanie e-booków i materiałów edukacyjnych

region
Europa
branża
Education
28%
wzrost liczby pobrań e-booków
19%
wzrost konwersji na płatne kursy
23%
wzrost liczby zapisów do newslettera

Wyzwanie

Platforma edukacyjna specjalizująca się w płatnych kursach miała w bibliotece wiele wartościowych e-booków i przewodników. Niestety zauważyła, że użytkownicy nie pobierali materiałów edukacyjnych, które ginęły w gąszczu oferty. Większość odwiedzających przeglądała stronę główną i wychodziła, nie pozostawiając danych kontaktowych.

Firma wybrała iPresso, żeby wdrożyć inteligentny system promocji e-booków i materiałów edukacyjnych oparty na zachowaniach użytkowników i ich zainteresowaniach.

Działanie

  1. Inteligentne rekomendacje na podstawie aktywności
    System analizował, które sekcje strony odwiedzają użytkownicy i automatycznie rekomendował powiązane materiały edukacyjne.
  2. Przejrzyste formularze
    Platforma edukacyjna nie chciała zrażać zainteresowanych ilością pól do wypełniania. Zamiast tego, z iPresso stworzyła formularz, gdzie do pobrania e-booka wystarczyło jedynie podać mail. To zwiększało konwersję na każdym etapie.
  3. Sekwencje z materiałami edukacyjnymi online
    Po pobraniu e-booka użytkownicy automatycznie wchodzili w 7-dniową sekwencję emailową z dodatkowymi materiałami i stopniowym wprowadzaniem oferty płatnych kursów. Każdy email był tematycznie powiązany z pobranym materiałem. 
  4. Cross-selling między materiałami
    W każdym e-booku umieszczano CTA kierujące do powiązanych materiałów, dostępnych na stronie w formie artykułów oraz plików do pobrania. Dodatkowo, kiedy użytkownik wchodził na stronę, pojawiał się pop-up, reklamujący płatne kursy związane z przeglądanymi treściami.

Efekty

  • Liczba pobrań e-booków wzrosła o 28%.
  • Konwersja na płatne kursy zwiększyła się o 19%.
  • 23% więcej osób zapisało się do newslettera.
Sprawdź iPresso Education

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami