Wyzwanie
Platforma edukacyjna specjalizująca się w płatnych kursach miała w bibliotece wiele wartościowych e-booków i przewodników. Niestety zauważyła, że użytkownicy nie pobierali materiałów edukacyjnych, które ginęły w gąszczu oferty. Większość odwiedzających przeglądała stronę główną i wychodziła, nie pozostawiając danych kontaktowych.
Firma wybrała iPresso, żeby wdrożyć inteligentny system promocji e-booków i materiałów edukacyjnych oparty na zachowaniach użytkowników i ich zainteresowaniach.
Działanie
- Inteligentne rekomendacje na podstawie aktywności
System analizował, które sekcje strony odwiedzają użytkownicy i automatycznie rekomendował powiązane materiały edukacyjne. - Przejrzyste formularze
Platforma edukacyjna nie chciała zrażać zainteresowanych ilością pól do wypełniania. Zamiast tego, z iPresso stworzyła formularz, gdzie do pobrania e-booka wystarczyło jedynie podać mail. To zwiększało konwersję na każdym etapie. - Sekwencje z materiałami edukacyjnymi online
Po pobraniu e-booka użytkownicy automatycznie wchodzili w 7-dniową sekwencję emailową z dodatkowymi materiałami i stopniowym wprowadzaniem oferty płatnych kursów. Każdy email był tematycznie powiązany z pobranym materiałem. - Cross-selling między materiałami
W każdym e-booku umieszczano CTA kierujące do powiązanych materiałów, dostępnych na stronie w formie artykułów oraz plików do pobrania. Dodatkowo, kiedy użytkownik wchodził na stronę, pojawiał się pop-up, reklamujący płatne kursy związane z przeglądanymi treściami.
Efekty
- Liczba pobrań e-booków wzrosła o 28%.
- Konwersja na płatne kursy zwiększyła się o 19%.
- 23% więcej osób zapisało się do newslettera.