Reklamy dynamiczne w zależności od zachowań konsumentów

region
Europa
branża
FMCG
22%
Wzrost CTR
20%
Wzrost zakupów produktów
13%
Zwiększenie średniej wartości koszyka

Wyzwanie

Producent napojów marnował pieniądze na reklamy, które nie trafiały do odbiorców. Postanowił więc tworzyć inteligentne reklamy, które automatycznie dopasowują treść do zainteresowań i zachowań każdego klienta.

Działanie

  1. Zbieranie danych o zachowaniach konsumentów
    System iPresso zbierał dane i monitorował przeglądane produkty oraz interakcje z treściami, potrzebne do spersonalizowania komunikatów.
  2. Segmentacja
    Użytkowników dzielono na dynamiczne segmenty, takie jak:
    1. Zainteresowani produktami premium: osoby przeglądające napoje wysokiej jakości.
    2. Rodzice szukający zdrowych produktów: użytkownicy zainteresowani produktami dla dzieci z etykietą "bez cukru".
    3. Fani dużych opakowań: osoby, które kupowały już kilka razy napoje w butelkach 1,5 litra i 2 litry.
  3. Tworzenie i wysyłka dynamicznych reklam
    Producent napojów przygotował scenariusze Marketing Automation. System dynamicznie dobierał teksty do segmentu i zachowania konsumenta i uruchamiał wysyłkę wiadomości tylko wtedy, kiedy dany konsument wykonał jakąś akcję. W ten sposób miłośnik nowości widział reklamy najnowszej kolekcji napojów, a rodzic – specjalnej linii z sokiem owocowym bez cukru z kolorowymi grafikami dla dzieci.
  4. Promocje "tu i teraz"
    Reklamy dynamiczne uwzględniały również aktualne lokalne promocje, wyświetlając je konsumentom, którzy mieszkali niedaleko konkretnego sklepu.

Efekty

  • Firma zauważyła wzrost wskaźnika CTR o 22%.
  • Liczba zakupów produktów wzrosła o 20%.
  • Średnia wartość koszyka zwiększyła się o 13%.
  • O 14% zmniejszyły się wydatki firmy na kampanie marketingowe.
Sprawdź iPresso FMCG

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami