Wyzwanie
Producent napojów marnował pieniądze na reklamy, które nie trafiały do odbiorców. Postanowił więc tworzyć inteligentne reklamy, które automatycznie dopasowują treść do zainteresowań i zachowań każdego klienta.
Działanie
- Zbieranie danych o zachowaniach konsumentów
System iPresso zbierał dane i monitorował przeglądane produkty oraz interakcje z treściami, potrzebne do spersonalizowania komunikatów. - Segmentacja
Użytkowników dzielono na dynamiczne segmenty, takie jak:
- Zainteresowani produktami premium: osoby przeglądające napoje wysokiej jakości.
- Rodzice szukający zdrowych produktów: użytkownicy zainteresowani produktami dla dzieci z etykietą "bez cukru".
- Fani dużych opakowań: osoby, które kupowały już kilka razy napoje w butelkach 1,5 litra i 2 litry.
- Tworzenie i wysyłka dynamicznych reklam
Producent napojów przygotował scenariusze Marketing Automation. System dynamicznie dobierał teksty do segmentu i zachowania konsumenta i uruchamiał wysyłkę wiadomości tylko wtedy, kiedy dany konsument wykonał jakąś akcję. W ten sposób miłośnik nowości widział reklamy najnowszej kolekcji napojów, a rodzic – specjalnej linii z sokiem owocowym bez cukru z kolorowymi grafikami dla dzieci. - Promocje "tu i teraz"
Reklamy dynamiczne uwzględniały również aktualne lokalne promocje, wyświetlając je konsumentom, którzy mieszkali niedaleko konkretnego sklepu.
Efekty
- Firma zauważyła wzrost wskaźnika CTR o 22%.
- Liczba zakupów produktów wzrosła o 20%.
- Średnia wartość koszyka zwiększyła się o 13%.
- O 14% zmniejszyły się wydatki firmy na kampanie marketingowe.