Wykorzystanie recenzji użytkowników w personalizacji ofert

region
Europa
branża
E-commerce
27%
Wzrost konwersji
25%
Wzrost zaangażowania użytkowników
12%
Wzrost średniej wartości zamówienia

Wyzwanie

E-commerce ma szeroki asortyment, co niestety przekłada się na niską konwersję nowych klientów. Klienci nie wiedzieli, co wybrać, a sklep nie potrafił im niczego doradzić. Formularz opinii na stronie był nieczytelny i psuł się na telefonach, więc prawie nikt go nie wypełniał. Mimo świetnych produktów i dobrych cen, sprzedaż zaczęła spadać.

Działanie

  1. Stworzenie nowych formularzy do wystawienia recenzji
    Sklep internetowy przygotował nowe formularze w iPresso, dzięki czemu klienci mogli wystawiać opinie o zakupionych produktach niezależnie od urządzenia, z którego korzystali.
  2. Automatyczna wysyłka spersonalizowanych wiadomości
    Do klientów, którzy ostatnio zrobili zakupy, trafiły wiadomości z linkiem do formularza opinii.
  3. Umieszczenie w ramkach rekomendacji produktów na podstawie recenzji
    W rekomendacjach na stronie pojawiały się produkty z najwyższymi ocenami i dużą liczbą pozytywnych opinii.
  4. Personalizacja ofert na podstawie recenzji
    Klienci, którzy przeglądali produkty z określoną cechą (np. "styl skandynawski" często pojawiający się w recenzjach), otrzymywali reklamy innych produktów z podobnymi atrybutami, wraz z fragmentami recenzji.
  5. Spersonalizowane newslettery
    W e-mailach umieszczano produkty, które były wysoko oceniane w recenzjach i pasowały do preferencji klienta. Na przykład, jeśli klient przeglądał sofy, otrzymał newsletter z najlepiej ocenianymi sofami i wybranymi recenzjami.
  6. Zachęcanie do zostawiania recenzji
    Dla wszystkich użytkowników, którzy wystawią recenzję firma przygotowała kody rabatowe o wartości 10%, podkreślając jak ważne są opinie klientów dla innych kupujących.

Efekty

  • Wykorzystanie spersonalizowanych rekomendacji zbudowanych na recenzjach znacząco poprawiło współczynnik konwersji, który wzrósł o 27%.
  • Klienci spędzali więcej czasu na stronach z recenzjami i przeglądali więcej produktów na stronie. Zaangażowanie użytkowników wzrosło o 25%.
  • Klienci byli bardziej skłonni do zakupu droższych produktów, które miały pozytywne recenzje, więc średnia wartość zamówienia wzrosła o 12%.
  • Marka stała się postrzegana jako bardziej transparentna i godna zaufania.
Sprawdź iPresso E-commerce

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami