Wyzwanie
E-commerce ma szeroki asortyment, co niestety przekłada się na niską konwersję nowych klientów. Klienci nie wiedzieli, co wybrać, a sklep nie potrafił im niczego doradzić. Formularz opinii na stronie był nieczytelny i psuł się na telefonach, więc prawie nikt go nie wypełniał. Mimo świetnych produktów i dobrych cen, sprzedaż zaczęła spadać.
Działanie
- Stworzenie nowych formularzy do wystawienia recenzji
Sklep internetowy przygotował nowe formularze w iPresso, dzięki czemu klienci mogli wystawiać opinie o zakupionych produktach niezależnie od urządzenia, z którego korzystali. - Automatyczna wysyłka spersonalizowanych wiadomości
Do klientów, którzy ostatnio zrobili zakupy, trafiły wiadomości z linkiem do formularza opinii. - Umieszczenie w ramkach rekomendacji produktów na podstawie recenzji
W rekomendacjach na stronie pojawiały się produkty z najwyższymi ocenami i dużą liczbą pozytywnych opinii. - Personalizacja ofert na podstawie recenzji
Klienci, którzy przeglądali produkty z określoną cechą (np. "styl skandynawski" często pojawiający się w recenzjach), otrzymywali reklamy innych produktów z podobnymi atrybutami, wraz z fragmentami recenzji. - Spersonalizowane newslettery
W e-mailach umieszczano produkty, które były wysoko oceniane w recenzjach i pasowały do preferencji klienta. Na przykład, jeśli klient przeglądał sofy, otrzymał newsletter z najlepiej ocenianymi sofami i wybranymi recenzjami. - Zachęcanie do zostawiania recenzji
Dla wszystkich użytkowników, którzy wystawią recenzję firma przygotowała kody rabatowe o wartości 10%, podkreślając jak ważne są opinie klientów dla innych kupujących.
Efekty
- Wykorzystanie spersonalizowanych rekomendacji zbudowanych na recenzjach znacząco poprawiło współczynnik konwersji, który wzrósł o 27%.
- Klienci spędzali więcej czasu na stronach z recenzjami i przeglądali więcej produktów na stronie. Zaangażowanie użytkowników wzrosło o 25%.
- Klienci byli bardziej skłonni do zakupu droższych produktów, które miały pozytywne recenzje, więc średnia wartość zamówienia wzrosła o 12%.
- Marka stała się postrzegana jako bardziej transparentna i godna zaufania.