← Powrót do bazy wiedzy
6
min. czytania
Ostatnia aktualizacja:

iPresso Basic - Twój początek w Marketing Automation

System do automatyzacji procesów marketingowych iPresso, został tak zaprojektowany, by w swojej obsłudze nie sprawiać problemów zarówno zaawansowanym użytkownikom, jak i tym stawiającym pierwsze kroki w automatyzacji.

Automatyzacja marketingu nie musi być skomplikowana. Narzędzia do Marketing Automation cały czas ewoluują i są rozwijane, by sprostać oczekiwaniom nie tylko użytkowników korporacyjnych. 

System do automatyzacji procesów marketingowych iPresso, został tak zaprojektowany, by w swojej obsłudze nie sprawiać problemów zarówno zaawansowanym użytkownikom, jak i tym stawiającym pierwsze kroki w automatyzacji.

Zacznij od Basic

iPresso Basic to wersja systemu do automatyzacji iPresso skierowana do użytkowników, którzy mają inne potrzeby niż bardzo duże firmy. W wersji Basic ceny pakietów zostały dopasowane do  ilości wysyłanych wiadomości oraz  wielkości bazy kontaktów. 

Dzięki temu masz więcej swobody przy wyborze najlepszej dla siebie opcji, która zapewni dostęp do potrzebnych funkcji bez konieczności płacenia za „niewykorzystane” możliwości.

iPresso Basic w wyglądzie i obsłudze nie różni się od wersji Enterprise. Każde przejście na wyższy abonament, nie oznacza, że nagle w systemie pokażą się nowe rzeczy, zmieni design, a wszystkiego będzie trzeba uczyć się od nowa. Basic to punkt wyjścia dla coraz szerszych działań automatyzacyjnych, pozwalających na skupienie większości powtarzalnych procesów oraz komunikacji (zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej) między innymi w spersonalizowanych scenariuszach.

iPresso Basic posiada już zintegrowane najważniejsza narzędzia do komunikacji, segmentacji klientów, tworzenia Customer Journey, przygotowywania kampanii promocyjnych, rekomendacji, zbierania danych do feedów

Niektóre nazwy mogą na początku wydawać się skomplikowane lub onieśmielające. W końcu automatyzacja marketingu ma działać i optymalizować codzienne procesy w firmie, a nie ładnie i profesjonalnie brzmieć. 

Poniżej najważniejsze narzędzia oraz korzyści z Basica. Nie bój się, nie będzie to ściana tekstu przesiąknięta branżowym żargonem.

Zalety iPresso Basic:

  1. jest to tani, przystępny i intuicyjny system pozwalający szybko wykorzystać zalety automatyzacji
  2. dogodny plan abonamentowy nie wymusza zawierania długoterminowej umowy, pakiet można przedłużać co miesiąc
  3. wdrożenie w podstawowe funkcje i rozpoczęcie korzystania z systemu to kilkanaście minut
  4. 30 darmowych dni do wcześniejszego przetestowania systemu bez żadnych zobowiązań

iPresso ma stanowić pomoc dla początkujących, by zaznajomili się ze światem Marketing Automation, znaleźli swój złoty środek i efektywniej funkcjonowali na rynku.

Obejrzyj, krótkie video co zasadniczo „robi” Marketing Automation:


Funkcjonalności iPresso Basic - na czym skorzystają początkujący

System iPresso został zaprojektowany tak, by wspomagać nie tylko pracę, ale również trzymanie się dobrych praktyk marketingowych. Utrzymanie bazy kontaktów w czystości, aktualizacja segmentów oraz person odbiorców, zachowanie spójności przekazu w różnych kanałach komunikacji, to tylko niektóre z praktyk, które szybko wchodzą w krew, w miarę dalszego wgłębiania się w automatyzację. W pewnym momencie trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie “jakie narzędzia marketingowe są wykorzystywane przez przedsiębiorstwa?” Na co zatem pozwoli użytkownikowi zestaw narzędzi i funkcji iPresso Basic Marketing Automation?

Spersonalizowane scenariusze

Odbiorcy nie myślą tak samo, a ich droga od zainteresowania się produktem lub usługą do finalizacji nie jest tak samo długa. Jedni kupią szybciej inni wolniej, jeszcze inni będą się wahać. Każdy klient w czasie drogi potrzebuje wsparcia oraz świadomości, że firma jest z nim na każdym kroku i jest gotowa mu pomóc. Zautomatyzowane i spersonalizowane scenariusze nie ograniczają Twojej wizji. Możesz dzięki nim stworzyć unikalne ścieżki komunikacji, rekomendacji i sprzedaży, które będą dopasowane do odbiorców z danego segmentu listy kontaktów.

Jak tworzony jest scenariusz Marketing Automation w iPresso
Rys. 1. Scenariusz Marketing Automation


Baza danych i wiedza o klientach w jednym miejscu

iPresso Basic posiada zintegrowaną funkcję łączącą zbieranie danych i aktualizowanie indywidualnych profilii odbiorców. Mówiąc prościej, każda osoba, która pozostawi do siebie kontakt, natychmiastowo ma w bazie odbiorców tworzony swój profil. W nim zapisywane są dane o jej zachowaniu, aktywnościach, historii zakupów, działaniach na stronie itp. Dzięki temu nie trzeba żmudnie analizować osoby po osobie, co zrobiła, kiedy, jakie są korelacje. Wystarczy wydzielić według odpowiednich atrybutów zawężony segment odbiorców z listy i zyskuje się wygenerowaną część bazy, w której np. zebrani będą odbiorcy często robiący zakupy. Kilka kliknięć i gotowe, bez potrzeby kupowania całego zaplecza maszynowego i delegowania na długie szkolenia. Łatwo, szybko i intuicyjnie.

Indywidualny profil klienta zapisanego w bazie kontaktów z aktualizującą się historią działań
Rys. 2. Indywidualny profil klienta w managerze kontaktów


Segmentacja bazy kontaktów — podstawa dobrej komunikacji

Jak było widać na filmie wyżej, wzrastająca liczba odbiorców tworzy dodatkowe problemy. Segmentacja pozwala na zachowanie porządku, szybsze ogarnięcie zadań oraz dokładniejsze dostosowanie formy komunikacji. Dzięki tej funkcji firma gwarantuje sobie indywidualne podejście w komunikacji ze swoimi klientami.

Segmentacja istniejącej bazy kontaktów na mniejsze grupy, według różnych cech, atrybutów i potrzeb odbiorców
Rys. 3. Segmentacja bazy kontaktów

Sprawdź również dział Help


Lojalność i rekomendacje

Relacja tych dwóch jest symetryczna, jedno napędza drugie. W wersji Basic masz dostęp do narzędzi wpływających na proces budowania lojalności oraz jej mierzenia (między innymi ankiety NPS), jak i efektywne dopasowanie elementów oferty dokładnie do oczekiwań odbiorców.

Sprawdź również artykuły w dziale Help


Wielokanałowość i spójna komunikacja

W iPresso nie trzeba kupować i instalować dodatkowych narzędzi marketingowych, by móc prowadzić komunikację za pomocą różnych kanałów. iPresso Basic wspomaga podejście marketing 360 stopni, pozwalając na otaczanie odbiorcy przez komunikaty i jednoczesne zwiększanie szansy, że któryś z nich się do niego przebije. Dodatkowo używając różnych kanałów komunikacji, zwiększa się świadomość odbiorców oraz nie jest się uzależnionym w działaniach tylko od jednej platformy. Zachowanie spójności przekłada się na czytelność dostarczanego contentu — odbiorcy widzą i rozumieją przekaz, nie stawiając sobie dodatkowych, zbędnych pytań. Basic to komunikacja i marketing wielopoziomowy w jednym.

Wykorzystanie różnych kanałów komunikacji przy tworzeniu spersonalizowanych scenariuszy w systemie Marketing Automation iPresso
Rys. 4. Scenariusz Marketing Automation z wykorzystaniem różnych kanałów komunikacji


Działaj tu i teraz wykorzystując RTM (Real Time Marketing)

Działania marketingowe nie zawsze da się zaplanować. W przestrzeni publicznej potrafi zdarzyć się nagle coś, co skupi na sobie uwagę odbiorców z najróżniejszych grup. Jest to szansa, żeby zabłysnąć swoją ofertą, powiększyć bazę odbiorców, zwiększyć konwersje i finalnie więcej sprzedać. Wykorzystanie RTM to przede wszystkim wyprzedzenie konkurencji i dotarcie z trafionym komunikatem, zanim odbiorcy będą już przesiąknięci tematem. iPresso Basic daje szerokie pole do manewru do wyciągnięcia maksimum korzyści z akcji Real Time Marketingowych. Real Time Marketingowa promocja z Marketing Automation daje znacznie więcej.

Kreacja komunikatów RTM (Real Time Marketing), personalizowanie wyglądu, atrybutów oraz innych elementów w celu zapewnienia dotarcia do jak najszerzej grupy
Rys. 5. Kreacja komunikatów RTM


Sprawdź również artykuły na naszym blogu: KLIKNIJ TUTAJ


Elastyczność i narzędzia, które napędzą twój biznes

iPresso nie zamyka użytkownika ani firmy w sztywnych ramach. Nie ma tutaj sytuacji, że można zrobić jedynie tyle i tylko tyle. System jest tak skonstruowany, a narzędzia tak dobrane, by umożliwić realizację oryginalnych oraz bardzo śmiałych wizji. Nie ma tutaj narzuconych wskaźników (możesz tworzyć własne, jeśli jest to dla Ciebie istotne), raporty są jasne, łatwo udostępniane i pozwalają się zorientować w efektywności prowadzonych działań, a dostępna kolekcja narzędzi umożliwia osiągnięcie celów marketingowych na gruncie każdej branży. iPresso pomaga, nie narzuca. Marketing Automation System to wsparcie, którego współczesny marketing potrzebuje.


Testuj za darmo, zanim kupisz

Automatyzacja to duży krok, korzyści, jakie niesie ze sobą Marketing Automation są spore, jednak rozumiemy, że możesz się wahać.

Dlatego przez pierwsze 30 dni możesz z iPresso Basic skorzystać za darmo. Założenie bezpłatnego konta to kilka chwil, a już tego samego można rozpocząć automatyzację podstawowych procesów w firmie.

Załóż darmowy trial iPresso Basic 

Sprawdź również:

Więcej eksperckich artykułów na tematy związane z marketing automation znajdziesz na naszym blogu Marektingautomagic.pl

Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Wykorzystywane są one między innymi do lepszego spersonalizowania reklam pod Twoje indywidualne preferencje. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej polityce prywatności.
Zgadzam się