Wyzwanie
Sklep internetowy często robił "promocje tygodnia" albo "ofertę dnia". Ludzie to widzieli, interesowali się, ale potem wracali do swoich zajęć i zapominali o tym, że czas ucieka. Wielu klientów po prostu przegapiało okazję, bo promocja się kończyła. Firma uznała, że trzeba po prostu przypomnieć klientom o promocji, zanim będzie za późno.
Działanie
- Analiza zachowania użytkownika
Jeśli ktoś wszedł na stronę z promocjami albo oglądał produkty z przeceny, system to "zauważał". - Spersonalizowane rekomendacje
System iPresso wyświetlał konkretne produkty, które klient wcześniej oglądał na promocji. To sprawiało, że wiadomość była dla niego bardziej osobista. - Wysyłka maili przypominających
24 godziny przed końcem promocji zostały wysłane krótkie e-maile. Temat był jasny: "Ostatnia szansa! Promocja kończy się jutro!". W środku link do produktów i przypomnienie, co można kupić taniej.
3 godziny przed końcem promocji: Jeśli klient nadal nie kupił, otrzymywał drugi e-mail. Tym razem z tematem typu "Pozostały tylko 3 godziny promocji!".
Efekty
- Sprzedaż wzrosła o 28%. Promocje przyciągnęły klientów.
- Klienci kupowali szybciej o półtora dnia. Nie zwlekali tak długo.
- E-maile z przypomnieniami były chętniej otwierane o 30% niż zwykłe wiadomości. Ludzie naprawdę chcieli wiedzieć, co tracą.
- Sklep zarobił 15% więcej na produktach objętych promocją.
- Zadowolenie klientów wzrosło o 16%. Klienci doceniali, że sklep przypomniał im o dobrej okazji, dzięki czemu niczego nie przegapili.