Wyzwanie
Centrum szkoleniowe miało problem, ponieważ ludzie interesowali się kursami, ale nie zapisywali się na nie. Często zapominali o terminach albo odkładali decyzję. Brakowało regularnego kontaktu z potencjalnymi uczestnikami, przez co mało osób faktycznie się rejestrowało.
Działanie
- Segmentacja zainteresowanych osób
Z iPresso firma stworzyła szczegółowe segmenty potencjalnych uczestników na podstawie m.in. przeglądanych treści oraz wcześniejszych interakcji z centrum szkoleniowym. - Automatyczne wiadomości o rejestracji
System automatycznie wysyłał przypomnienia w odstępach 14, 7 i 2 dni przed zakończeniem rejestracji, z różną intensywnością i tonem komunikacji. - Personalizacja komunikacji
iPresso automatycznie personalizowało treść przypomnień na podstawie wybranego kursu oraz profilu zainteresowanej osoby. Komunikaty zawierały konkretne informacje o korzyściach z ukończenia danego szkolenia. - Powiadomienia o ostatnich miejscach
Firma wykorzystała iPresso Satellite (funkcjonalność, dzięki której można uruchamiać scenariusze w oparciu o określone warunki, na przykład zmianę pogody lub kursu walut) i marketing czasu rzeczywistego. Na podstawie liczebności segmentu (na przykład od razu po przekroczeniu 90 uczestników na kurs) uruchamiał się scenariusz, wysyłający wiadomości o ostatnich wolnych miejscach na dany kurs. - Wielokanałowa komunikacja
Centrum szkoleniowe wysyłało powiadomienia różnymi kanałami komunikacji w zależności od preferencji użytkownika.
Efekty
- Automatyczne przypomnienia o terminach rejestracji przyczyniły się do 31% wzrostu konwersji.
- Firma odnotowała 24% wzrost rejestracji z uwagi na zoptymalizowanie całego procesu.
- O 29% wzrosła liczba leadów wysokiej jakości.