Automatyczne przypomnienia o terminach rejestracji na kursy

region
Europa
branża
Education
31%
wzrost konwersji
24%
wzrost liczby rejestracji
29%
wzrost liczby leadów wysokiej jakości

Wyzwanie

Centrum szkoleniowe miało problem, ponieważ ludzie interesowali się kursami, ale nie zapisywali się na nie. Często zapominali o terminach albo odkładali decyzję. Brakowało regularnego kontaktu z potencjalnymi uczestnikami, przez co mało osób faktycznie się rejestrowało.

Działanie

  1. Segmentacja zainteresowanych osób
    Z iPresso firma stworzyła szczegółowe segmenty potencjalnych uczestników na podstawie m.in. przeglądanych treści oraz wcześniejszych interakcji z centrum szkoleniowym.
  2. Automatyczne wiadomości o rejestracji
    System automatycznie wysyłał przypomnienia w odstępach 14, 7 i 2 dni przed zakończeniem rejestracji, z różną intensywnością i tonem komunikacji.
  3. Personalizacja komunikacji
    iPresso automatycznie personalizowało treść przypomnień na podstawie wybranego kursu oraz profilu zainteresowanej osoby. Komunikaty zawierały konkretne informacje o korzyściach z ukończenia danego szkolenia.
  4. Powiadomienia o ostatnich miejscach
    Firma wykorzystała iPresso Satellite (funkcjonalność, dzięki której można uruchamiać scenariusze w oparciu o określone warunki, na przykład zmianę pogody lub kursu walut)  i marketing czasu rzeczywistego. Na podstawie liczebności segmentu (na przykład od razu po przekroczeniu 90 uczestników na kurs) uruchamiał się scenariusz, wysyłający wiadomości o ostatnich wolnych miejscach na dany kurs. 
  5. Wielokanałowa komunikacja
    Centrum szkoleniowe wysyłało powiadomienia różnymi kanałami komunikacji w zależności od preferencji użytkownika.

Efekty

  • Automatyczne przypomnienia o terminach rejestracji przyczyniły się do 31% wzrostu konwersji.
  • Firma odnotowała 24% wzrost rejestracji z uwagi na zoptymalizowanie całego procesu.
  • O 29% wzrosła liczba leadów wysokiej jakości.

Sprawdź iPresso Education

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami