Analiza opinii klientów na temat hoteli i atrakcji turystycznych

region
Europa
branża
Travel
16%
poprawa średniej oceny hoteli i atrakcji
18%
wzrost liczby rezerwacji hoteli z najwyższymi opiniami
2%
spadek liczby negatywnych komentarzy

Wyzwanie

Duża firma oferująca rezerwacje hoteli, lotów i atrakcji turystycznych korzystała z systemu zbierania opinii, który nie radził sobie z dużą ilością komentarzy. Obsługa dotychczasowych narzędzi była czasochłonna i niewygodna. System nie potrafił automatycznie kategoryzować komentarzy, wykrywać powtarzających się problemów ani wskazywać najważniejszych kwestii wymagających poprawy.

Działanie

  1. Automatyczne zbieranie opinii poprzez formularz
    Firma stworzyła formularze, dzięki którym w wygodny sposób klienci mogli wyrazić opinię i polecić lub skrytykować dany obiekt.
  2. Analiza kluczowych tematów
    Zebrane opinie były analizowane przez system. Następnie jeżeli obiekt miał większość pozytywnych opinii, to był on polecany dla klientów.
  3. Raportowanie w czasie rzeczywistym
    Platforma generowała szczegółowe raporty dla hoteli i organizatorów atrakcji, pokazujące, co klienci myślą o ich usługach. W przypadku nagłego wzrostu negatywnych opinii na dany temat (np. problem z czystością), system wysyłał natychmiastowe alerty, co pozwalało na szybką reakcję.
  4. Wykorzystanie danych do rekomendacji
    Dane z analizy opinii były wykorzystywane do ulepszania rekomendacji dla przyszłych klientów. Platforma mogła teraz sugerować hotele i atrakcje, które miały najlepsze oceny w obszarach ważnych dla klienta.
  5. Ulepszanie usług na podstawie wniosków
    Biura podróży i hotele partnerskie otrzymywały konkretne wskazówki, co należy poprawić, a co działa dobrze. Jeśli opinie wskazywały na problem z klimatyzacją, hotel wiedział, że musi zainwestować w ten obszar. Gdy chwalono wyżywienie, mogli to promować w swoich materiałach.

Efekty

  • Średnia ocena hoteli i atrakcji wzrosła o 16%.
  • Nastąpił wzrost rezerwacji hoteli z najwyższymi opiniami o 18%.
  • Liczba negatywnych komentarzy spadła o 12%.
Sprawdź iPresso Travel

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami