Automatyczne informowanie o zmianach oprocentowania

region
Europa
branża
Finance
5%
Redukcja kosztów administracyjnych
14%
Redukcja czasu obsługi klienta
10%
Wzrost zadowolenia klientów

Wyzwanie

Bank z szeroką ofertą produktów kredytowych i depozytowych miał problemy z poinformowaniem klientów o zmianach oprocentowania. Informacje często docierały zbyt późno lub były niezrozumiałe. Wzrosła liczba skarg i zapytań na infolinii oraz w oddziałach, bo klienci nie wiedzieli, jak zmiana wpłynie na ich raty kredytowe czy zyski z lokat. Bank ponosił dodatkowe koszty związane z ręcznym przygotowywaniem i wysyłaniem korespondencji papierowej.

Działanie

  1. Automatyczne wykrywanie zmian oprocentowania
    System iPresso był zintegrowany z bazą danych produktów banku i automatycznie reagował na każdą zmianę stóp procentowych dotyczącą kredytów oraz produktów depozytowych. 
  2. Segmentacja klientów
    Klienci byli dzieleni na grupy w zależności od tego, czy zmiana dotyczyła ich kredytu (i jak wpłynie na ratę), czy depozytu (i jak wpłynie na zysk).
  3. Wielokanałowa, spersonalizowana komunikacja
    Klienci otrzymywali spersonalizowane wiadomości mailowe z dokładnymi informacjami o zmianie oprocentowania. W przypadku kredytów, e-mail zawierał nową kwotę raty i nową datę jej obowiązywania. Dla depozytów – informację o nowym oprocentowaniu i przewidywanym zysku. Wiadomości były proste i zrozumiałe.
  4. Powiadomienia mobile push
    Dla użytkowników aplikacji bankowej wysyłano krótkie powiadomienia push, informujące o zmianie i zachęcające do sprawdzenia szczegółów w aplikacji.
  5. Wiadomości SMS
    Dla klientów preferujących SMS-y, wysyłano krótkie wiadomości z kluczowymi informacjami i linkiem do szczegółów.

Efekty

  • Klienci czuli się lepiej poinformowani i docenieni. O 10% wzrosło zadowolenie klientów, o czym świadczyły wypełnione ankiety NPS.
  • O 14% zmniejszyła się liczba zapytań o zmiany oprocentowania na infolinii i w oddziałach.
  • Bank zredukował o 5% koszty administracyjne związane z ręcznym przygotowywaniem i wysyłaniem informacji.
Sprawdź iPresso Finance

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami