Automatyczne rekomendacje produktów na podstawie wcześniejszych zakupów

region
Europa
branża
FMCG
22%
Wzrost wartości koszyka zakupowego
19%
Wzrost CTR
15%
Wzrost zadowolenia konsumentów

Wyzwanie

Lojalni klienci znanej marki FMCG kupowali w kółko kilka tych samych produktów, całkowicie ignorując resztę asortymentu. Firma szukała sposobu, by pokazać im inne towary i zachęcić do ich spróbowania.
Firma postanowiła wdrożyć system automatycznych rekomendacji produktów oparty na wcześniejszych zakupach, aby zwiększyć wartość koszyka.

Działanie

  1. Zbieranie danych
    System iPresso gromadził i analizował dane o zakupach każdego uczestnika programu lojalnościowego. Skupiano się m.in na kupowanych produktach i częstotliwości zakupów.
  2. Segmentacja konsumentów i analiza preferencji
    Konsumenci byli dynamicznie segmentowani na podstawie unikalnych wzorców zakupowych i preferencji. Równocześnie system identyfikował produkty komplementarne. Jeśli w ofercie pojawiał się nowy produkt, system rekomendował go konsumentom, którzy z dużym prawdopodobieństwem byliby nim zainteresowani.
  3. Wysyłka spersonalizowanych rekomendacji
    Firma uruchomiła serię automatycznych rekomendacji, dostarczanych za pomocą różnych kanałów komunikacji:
    1. Po zalogowaniu do aplikacji mobilnej, konsument widział powiadomienie mobile push z produktami dopasowanymi do jego preferencji.
    2. Konsumenci otrzymywali regularne e-maile z listą produktów, które mogły ich zainteresować. E-mail mógł zawierać np. "Jeśli lubisz [Produkt A], spróbuj też [Produkt B]!".

Efekty

  • Wartość koszyka zakupowego wzrosła o 22%.
  • O 15% wzrosło zadowolenie konsumentów, co potwierdziły badania NPS. Konsumenci czuli się lepiej zrozumiani i obsłużeni, a zakupy stały się dla nich bardziej intuicyjne i efektywne.
  • Konsumenci chętniej czytali wiadomości mail ze spersonalizowanymi rekomendacjami. O 19% wzrósł wskaźnik CTR.
Sprawdź iPresso FMCG

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami