Cross-selling w sprzedaży artykułów codziennego użytku

region
Europa
branża
FMCG
18%
Wzrost wartości koszyka zakupowego
12%
Wzrost retencji
14%
Wzrost zadowolenia konsumentów

Wyzwanie

Firma z branży FMCG zauważyła, że choć konsumenci regularnie robili zakupy, kupowali tylko podstawowe produkty. Rzadko dodawali do koszyka rzeczy, które pasowały do tego, co już kupili.

Działanie

  1. Segmentacja kontaktów i analiza powiązań produktowych
    Konsumenci byli dynamicznie dzieleni na segmenty na podstawie historii zakupów i preferencji. Równocześnie przeprowadzono zaawansowaną analizę koszyka zakupowego, aby zidentyfikować naturalne powiązania między produktami.
  2. Wykorzystanie Feed Managera
    Firma wprowadziła do Feed Managera iPresso poszczególne produkty z różnych kategorii.
  3. Użycie spersonalizowanych ramek rekomendacji
    System iPresso zaciągał dane z feeda i wyświetlał w ramkach rekomendacji uzupełniające się produkty, dopasowane do potrzeb konsumenta.
  4. Wysyłka wiadomości z rekomendacjami
    Firma uruchomiła serię automatycznych działań cross-sellingowych, dopasowanych do indywidualnych zachowań i preferencji konsumenta. Konsumenci otrzymywali spersonalizowane maile z dynamicznie zmieniającą się treścią.

Efekty

  • Wartość koszyka zakupowego wzrosła o 18%. Konsumenci chętniej dodawali do koszyka produkty uzupełniające, dzięki kampaniom cross-sellingowym.
  • Retencja zwiększyła się o 12%.
  • O 14% wzrosło zadowolenie konsumentów, którzy docenili wygodę w znajdowaniu komplementarnych produktów i spersonalizowane oferty.
Sprawdź iPresso FMCG

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami