Wyzwanie
Firma z branży FMCG zauważyła, że choć konsumenci regularnie robili zakupy, kupowali tylko podstawowe produkty. Rzadko dodawali do koszyka rzeczy, które pasowały do tego, co już kupili.
Działanie
- Segmentacja kontaktów i analiza powiązań produktowych
Konsumenci byli dynamicznie dzieleni na segmenty na podstawie historii zakupów i preferencji. Równocześnie przeprowadzono zaawansowaną analizę koszyka zakupowego, aby zidentyfikować naturalne powiązania między produktami. - Wykorzystanie Feed Managera
Firma wprowadziła do Feed Managera iPresso poszczególne produkty z różnych kategorii. - Użycie spersonalizowanych ramek rekomendacji
System iPresso zaciągał dane z feeda i wyświetlał w ramkach rekomendacji uzupełniające się produkty, dopasowane do potrzeb konsumenta. - Wysyłka wiadomości z rekomendacjami
Firma uruchomiła serię automatycznych działań cross-sellingowych, dopasowanych do indywidualnych zachowań i preferencji konsumenta. Konsumenci otrzymywali spersonalizowane maile z dynamicznie zmieniającą się treścią.
Efekty
- Wartość koszyka zakupowego wzrosła o 18%. Konsumenci chętniej dodawali do koszyka produkty uzupełniające, dzięki kampaniom cross-sellingowym.
- Retencja zwiększyła się o 12%.
- O 14% wzrosło zadowolenie konsumentów, którzy docenili wygodę w znajdowaniu komplementarnych produktów i spersonalizowane oferty.