Kampanie marketingowe dla uczelni wyższych

region
Europa
branża
Education
21%
wzrost liczby aplikacji
13%
wzrost wskaźnika otwarć maili
16%
redukcja czasu obsługi kandydatów i studentów

Wyzwanie

Prywatna uczelnia chciała zachęcić zainteresowanych do aplikacji na studia. Tradycyjne metody rekrutacji - targi edukacyjne, ulotki i ogólne kampanie w mediach - przynosiły coraz gorsze rezultaty. Dodatkowo proces rekrutacyjny był chaotyczny - kandydaci otrzymywali niespersonalizowane maile, przynosili tylko część dokumentów albo nieprawidłowo wypełniali wnioski.

Uczelnia wybrała iPresso, żeby wdrożyć kompleksową kampanię marketingową opartą na automatyzacji i personalizacji komunikacji z potencjalnymi studentami.

Działanie

  1. Segmentacja kandydatów według zainteresowań
    System automatycznie dzielił kandydatów na grupy na podstawie ich aktywności na stronie. Każda grupa otrzymywała spersonalizowaną komunikację z rekomendacjami studiów.
  2. Wieloetapowa komunikacja
    Uczelnia stworzyła scenariusz, w którym kandydaci wchodzili w 6-tygodniową sekwencję komunikacji: prezentacja kierunku, historie absolwentów, wirtualne dni otwarte, informacje o perspektywach zawodowych, szczegóły procesu rekrutacji i ostateczne CTA do złożenia aplikacji. Każda wiadomość zawierała dokładne instrukcje, co należy zrobić, żeby zostać zakwalifikowanym na studia.
  3. Retargeting
    System identyfikował kandydatów, którzy rozpoczęli proces aplikacyjny, ale go nie ukończyli. Otrzymywali oni spersonalizowane przypomnienia o terminach zakończenia poszczególnych etapów rekrutacji.
  4. Dodatkowe informacje po złożeniu aplikacji
    Po aplikacji kandydaci otrzymywali linki do najważniejszych stron, takich jak: Dziekanat, Pierwsze kroki, Kontakt, Plan zajęć.

Efekty

  • Liczba aplikacji na studia wzrosła o 21%.
  • 13% więcej kandydatów otwierało wiadomości mail.
  • O 16% skrócił się czas obsługi kandydatów i studentów.
Sprawdź iPresso Education

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami