Wyzwanie
Prywatna uczelnia chciała zachęcić zainteresowanych do aplikacji na studia. Tradycyjne metody rekrutacji - targi edukacyjne, ulotki i ogólne kampanie w mediach - przynosiły coraz gorsze rezultaty. Dodatkowo proces rekrutacyjny był chaotyczny - kandydaci otrzymywali niespersonalizowane maile, przynosili tylko część dokumentów albo nieprawidłowo wypełniali wnioski.
Uczelnia wybrała iPresso, żeby wdrożyć kompleksową kampanię marketingową opartą na automatyzacji i personalizacji komunikacji z potencjalnymi studentami.
Działanie
- Segmentacja kandydatów według zainteresowań
System automatycznie dzielił kandydatów na grupy na podstawie ich aktywności na stronie. Każda grupa otrzymywała spersonalizowaną komunikację z rekomendacjami studiów. - Wieloetapowa komunikacja
Uczelnia stworzyła scenariusz, w którym kandydaci wchodzili w 6-tygodniową sekwencję komunikacji: prezentacja kierunku, historie absolwentów, wirtualne dni otwarte, informacje o perspektywach zawodowych, szczegóły procesu rekrutacji i ostateczne CTA do złożenia aplikacji. Każda wiadomość zawierała dokładne instrukcje, co należy zrobić, żeby zostać zakwalifikowanym na studia. - Retargeting
System identyfikował kandydatów, którzy rozpoczęli proces aplikacyjny, ale go nie ukończyli. Otrzymywali oni spersonalizowane przypomnienia o terminach zakończenia poszczególnych etapów rekrutacji. - Dodatkowe informacje po złożeniu aplikacji
Po aplikacji kandydaci otrzymywali linki do najważniejszych stron, takich jak: Dziekanat, Pierwsze kroki, Kontakt, Plan zajęć.
Efekty
- Liczba aplikacji na studia wzrosła o 21%.
- 13% więcej kandydatów otwierało wiadomości mail.
- O 16% skrócił się czas obsługi kandydatów i studentów.