Wyzwanie
Duży producent słonych przekąsek zauważył, że kampanie marketingowe, skierowane do masowego odbiorcy stawały się coraz mniej efektywne. Mimo dużych nakładów na reklamę w telewizji i internecie, firma borykała się z niskim wskaźnikiem konwersji i małym zainteresowaniem nowymi produktami. Postanowiła wdrożyć Marketing Automation, aby docierać do konsumentów z bardziej trafionymi i angażującymi treściami reklamowymi.
Działanie
- Zbieranie i analiza danych konsumenckich
System iPresso zbierał dane z różnych źródeł, aby stworzyć kompleksowy obraz konsumenta i spersonalizować treści. - Segmentacja
Konsumenci byli dynamicznie dzieleni na precyzyjne segmenty takie jak:
- miłośnicy klasycznych smaków - tradycjonaliści, którzy zwykle wybierają wszystkie produkty z nazwą “klasyczne solone”
- poszukiwacze nowości - konsumenci, którzy zawsze muszą przetestować premierowo wprowadzone produkty
- fani opakowań podróżnych - osoby, które wolą mini przekąski i są zawsze w trasie
- rodzice - szukający zdrowszych wersji przekąsek z mniejszą ilością soli
- Stworzenie bazy GeoPunktów do reklam lokalnych promocji
Z iPresso firma przypisała konsumentów do danego sklepu w zależności od odległości miejsca zamieszkania, żeby prowadzić spersonalizowaną komunikację. - Wykorzystanie marketingu czasu rzeczywistego
Firma uruchomiła serię automatycznych kampanii marketingowych, które były ściśle dopasowane do preferencji i segmentu każdego konsumenta. Wykorzystano real time marketing, żeby powiadamiać konsumentów na bieżąco o produktach dostępnych w konkretnym sklepie.
Efekty
- O 23% wzrosło zaangażowanie konsumentów (mierzone współczynnikami otwarć e-maili, kliknięć w reklamy i interakcji w mediach społecznościowych).
- Sprzedaż produktów wzrosła o 20%.
- O 18% zwiększyła się retencja, ponieważ konsumenci chętniej wracali do sklepu i dokupywali kolejne produkty marki, które zostały im polecone.
- Zredukowano koszty marketingowe o 13% dzięki lepszemu targetowaniu reklam.