Kampanie marketingowe na podstawie analizy preferencji konsumentów

region
Europa
branża
FMCG
23%
Wzrost zaangażowania konsumentów
20%
Wzrost sprzedaży produktów
13%
Redukcja kosztów marketingowych

Wyzwanie

Duży producent słonych przekąsek zauważył, że kampanie marketingowe, skierowane do masowego odbiorcy stawały się coraz mniej efektywne. Mimo dużych nakładów na reklamę w telewizji i internecie, firma borykała się z niskim wskaźnikiem konwersji i małym zainteresowaniem nowymi produktami. Postanowiła wdrożyć Marketing Automation, aby docierać do konsumentów z bardziej trafionymi i angażującymi treściami reklamowymi.

Działanie

  1. Zbieranie i analiza danych konsumenckich
    System iPresso zbierał dane z różnych źródeł, aby stworzyć kompleksowy obraz konsumenta i spersonalizować treści.
  2. Segmentacja
    Konsumenci byli dynamicznie dzieleni na precyzyjne segmenty takie jak:
    1. miłośnicy klasycznych smaków - tradycjonaliści, którzy zwykle wybierają wszystkie produkty z nazwą “klasyczne solone”
    2. poszukiwacze nowości - konsumenci, którzy zawsze muszą przetestować premierowo wprowadzone produkty
    3. fani opakowań podróżnych - osoby, które wolą mini przekąski i są zawsze w trasie
    4. rodzice - szukający zdrowszych wersji przekąsek z mniejszą ilością soli
  3. Stworzenie bazy GeoPunktów do reklam lokalnych promocji
    Z iPresso firma przypisała konsumentów do danego sklepu w zależności od odległości miejsca zamieszkania, żeby prowadzić spersonalizowaną komunikację.
  4. Wykorzystanie marketingu czasu rzeczywistego
    Firma uruchomiła serię automatycznych kampanii marketingowych, które były ściśle dopasowane do preferencji i segmentu każdego konsumenta. Wykorzystano real time marketing, żeby powiadamiać konsumentów na bieżąco o produktach dostępnych w konkretnym sklepie.

Efekty

  • O 23% wzrosło zaangażowanie konsumentów (mierzone współczynnikami otwarć e-maili, kliknięć w reklamy i interakcji w mediach społecznościowych).
  • Sprzedaż produktów wzrosła o 20%.
  • O 18% zwiększyła się retencja, ponieważ konsumenci chętniej wracali do sklepu i dokupywali kolejne produkty marki, które zostały im polecone.
  • Zredukowano koszty marketingowe o 13% dzięki lepszemu targetowaniu reklam.
Sprawdź iPresso FMCG

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami