Kampanie oparte na analizie sezonowości produktów

region
Europa
branża
FMCG
20%
Wzrost sprzedaży produktów sezonowych
17%
Zwiększenie efektywności kampanii marketingowych
16%
Wzrost zadowolenia konsumentów

Wyzwanie

Producent słodyczy zauważył, że słabo radzi sobie ze sprzedażą i promocją produktów sezonowych, na przykład czekoladowych figurek na różne święta. Często promocje zaczynały się za późno, przez co tracił szanse na dużą sprzedaż w najlepszym okresie, a konsumenci byli niezadowoleni.

Działanie

  1. Zbieranie danych
    System analizował dane pogodowe oraz gromadził informacje o preferencjach konsumentów.
  2. Wykorzystanie marketingu czasu rzeczywistego
    Jeśli klient mieszkał w pobliżu wskazanego sklepu, dostawał SMS ze zniżką na ulubione słodycze. To idealna okazja do skłonienia go do szybkiego, nieplanowanego zakupu.
  3. Przygotowanie i wysyłka spersonalizowanych kampanii
    Producent słodyczy uruchomił serię automatycznych kampanii marketingowych, które były ściśle dopasowane do sezonowości i osobistych preferencji danego konsumenta:
    1. Powiadomienia o nadejściu sezonu: na kilka tygodni przed świętami konsumenci otrzymywali maile z inspiracjami ze świątecznymi słodyczami i zapowiedzią nadchodzących promocji.
    2. Powiadomienia aktywowane pogodą: gdy prognozowana temperatura spadła poniżej 0 stopni, konsumenci w danym regionie otrzymywali powiadomienia push w aplikacji lub SMS-y o promocjach na słodycze z rozgrzewającymi korzennymi przyprawami.
    3. Kampanie "last call" na koniec sezonu: system wykrywał zbliżający się koniec sezonu, więc uruchamiano wtedy specjalne kampanie z głębszymi rabatami (np. "Ostatnie sztuki czekoladek idealnych na Walentynki w super cenie!").

Efekty

  • Sprzedaż produktów sezonowych wzrosła o 20%.
  • Efektywność kampanii marketingowych wzrosła o 17%.
  • Zadowolenie konsumentów zwiększyło się o 16%, co potwierdziły ankiety NPS.
  • Retencja wzrosła o 14%.
Sprawdź iPresso FMCG

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami