Kampanie retargetingowe po wizycie na stronie

region
Europa
branża
E-commerce
15%
Obniżenie kosztu pozyskania klienta
23%
Wzrost współczynnika konwersji
30%
Wzrost zwrotu z wydatków na reklamę

Wyzwanie

Popularny sklep z elektroniką miał problem: mimo że na stronę wchodziło mnóstwo ludzi dzięki reklamom i dobrej pozycji w Google, sprzedaż nagle poleciała w dół. Szybko zorientowali się, że tracą klientów, którzy oglądali produkty, ale z jakiegoś powodu nie kończyli zakupów. Nie mając sposobu, by do nich wrócić, postanowili poszukać narzędzia do automatyzacji marketingu.

Głównym celem było efektywne wykorzystanie istniejącego ruchu na stronie i zwiększenie świadomości marki wśród osób, które już miały z nią styczność.

Działanie

  1. Segmentacja odbiorców na podstawie zachowania
    Dzięki zbieraniu danych o zachowaniach użytkowników (np. odwiedzone kategorie, przeglądane produkty, dodane do koszyka, czas spędzony na stronie, powtarzające się wizyty) firma stworzyła szczegółowe segmenty odbiorców, takie jak:
    1. przeglądający smartfony
    2. zainteresowani laptopami premium
    3. gamerzy
    4. łowcy tanich okazji
  2. Integracja z Google Ads
    Firma wdrożyła integrację, żeby móc tworzyć bardziej spersonalizowane kampanie dopasowane do każdego odbiorcy.
  3. Dynamiczny retargeting produktowy
    Wykorzystano dane o przeglądanych produktach do wyświetlania spersonalizowanych reklam. Użytkownik, który przeglądał konkretny model laptopa, widział reklamy właśnie tego laptopa, często z aktualną ceną i dostępnością. Reklamy zawierały dynamicznie zmieniające się treści, takie jak zdjęcia produktów, ich nazwy i ceny.
  4. Testy A/B
    Z iPresso zaczęto testować różne warianty reklam w celu maksymalizacji efektywności kampanii. Zoptymalizowano budżet w oparciu o wyniki i zwrot z inwestycji poszczególnych segmentów.

Efekty

  • Dzięki odpowiednio dopasowanym kampaniom retargetingowym firma zauważyła wzrost współczynnika konwersji o 23%.
  • Inwestycja w retargeting okazała się znacznie bardziej efektywna niż pozyskiwanie zupełnie nowych użytkowników, ponieważ docierała do zainteresowanej grupy odbiorców.
  • Sklep internetowy odnotował obniżenie kosztu pozyskania klienta o 15%. Kampanie były lepiej dopasowane do użytkowników, przez co firma ograniczyła wydatki na dotychczas podejmowane działania, które nie przynosiły efektów. 
  • Kampanie retargetingowe generowały o 30% wyższy zwrot z inwestycji w porównaniu do innych działań reklamowych.
Sprawdź iPresso E-commerce

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami