Marketing mobilny w promocjach FMCG

region
Europa
branża
FMCG
21%
Wzrost wykorzystania kuponów
17%
Wzrost liczby wizyt w sklepie
13%
Wzrost średniej wartości koszyka zakupowego

Wyzwanie

Producent przekąsek chciał, żeby promocje były skuteczniejsze i przyciągały więcej konsumentów. Stare metody, jak gazetki i reklamy w telewizji, już nie działały tak dobrze. Dlatego firma potrzebowała dotrzeć do ludzi przez ich telefony i to w momencie, gdy są blisko podjęcia decyzji o zakupie.

Działanie

  1. Wykorzystanie GeoPunktów
    Firma stworzyła bazę GeoPunktów i określiła, w jakim obszarze od konkretnego sklepu konsumenci będą otrzymywać powiadomienia o lokalnych promocjach.
  2. Segmentacja na podstawie danych o konsumentach
    System iPresso zbierał dane o historii zakupów i preferencjach produktowych, a następnie automatycznie dzielił konsumentów na grupy.
  3. Wysyłka spersonalizowanych powiadomień mobile push
    Producent przekąsek uruchomił serię automatycznych kampanii promocyjnych. Konsument korzystający z aplikacji otrzymywał powiadomienie push z aktualnymi promocjami na produkty, które mogły go zainteresować.
  4. Mobilne kupony rabatowe
    Konsumenci otrzymywali spersonalizowane kupony rabatowe bezpośrednio  przez SMS-y, które mogli zeskanować przy kasie.
  5.  SMS-y z "gorącymi" ofertami w konkretnym sklepie
    W przypadku błyskawicznych, bardzo atrakcyjnych promocji (np. "Ostatnia godzina promocji na ulubione chipsy"), wysyłano krótkie SMS-y z linkiem do oferty. Firma wysyłała powiadomienia o promocjach tylko do osób, które mieszkały blisko danego sklepu. Dzięki temu klient z Wrocławia nie dostawał ofert ze sklepu w Gdańsku.

Efekty

  • Dzięki wykorzystaniu mobilnej komunikacji i powiadomień push oraz SMS o 21% wzrosło wykorzystanie kuponów.
  • Liczba wizyt w sklepie zwiększyła się o 17%.
  • Nastąpił wzrost średniej wartości koszyka zakupowego o 13%, ponieważ konsumenci reagowali na dopasowane komunikaty o promocjach i dobierali więcej produktów.
Sprawdź iPresso FMCG

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami