Wyzwanie
Producent przekąsek chciał, żeby promocje były skuteczniejsze i przyciągały więcej konsumentów. Stare metody, jak gazetki i reklamy w telewizji, już nie działały tak dobrze. Dlatego firma potrzebowała dotrzeć do ludzi przez ich telefony i to w momencie, gdy są blisko podjęcia decyzji o zakupie.
Działanie
- Wykorzystanie GeoPunktów
Firma stworzyła bazę GeoPunktów i określiła, w jakim obszarze od konkretnego sklepu konsumenci będą otrzymywać powiadomienia o lokalnych promocjach. - Segmentacja na podstawie danych o konsumentach
System iPresso zbierał dane o historii zakupów i preferencjach produktowych, a następnie automatycznie dzielił konsumentów na grupy. - Wysyłka spersonalizowanych powiadomień mobile push
Producent przekąsek uruchomił serię automatycznych kampanii promocyjnych. Konsument korzystający z aplikacji otrzymywał powiadomienie push z aktualnymi promocjami na produkty, które mogły go zainteresować. - Mobilne kupony rabatowe
Konsumenci otrzymywali spersonalizowane kupony rabatowe bezpośrednio przez SMS-y, które mogli zeskanować przy kasie. - SMS-y z "gorącymi" ofertami w konkretnym sklepie
W przypadku błyskawicznych, bardzo atrakcyjnych promocji (np. "Ostatnia godzina promocji na ulubione chipsy"), wysyłano krótkie SMS-y z linkiem do oferty. Firma wysyłała powiadomienia o promocjach tylko do osób, które mieszkały blisko danego sklepu. Dzięki temu klient z Wrocławia nie dostawał ofert ze sklepu w Gdańsku.
Efekty
- Dzięki wykorzystaniu mobilnej komunikacji i powiadomień push oraz SMS o 21% wzrosło wykorzystanie kuponów.
- Liczba wizyt w sklepie zwiększyła się o 17%.
- Nastąpił wzrost średniej wartości koszyka zakupowego o 13%, ponieważ konsumenci reagowali na dopasowane komunikaty o promocjach i dobierali więcej produktów.