Wyzwanie
Firma FMCG reklamowała się (online i gazetkami) na ogólnopolską skalę. Zauważyła, że konsumenci nie do końca byli świadomi, że atrakcyjne oferty spotkają w swoich najbliższych sklepach. Należało zoptymalizować kampanie promocyjne.
Zdecydowano się wdrożyć iPresso Marketing Automation do personalizacji ofert - żeby docierać do konsumentów z odpowiednimi promocjami w odpowiednim czasie i miejscu.
Działanie
- Zbieranie danych
System iPresso gromadził dane o lokalizacji konsumentów (jeśli wyrażono na to zgodę, np. w aplikacji mobilnej), ich historii zakupów z kart lojalnościowych, preferencjach produktowych oraz aktywnych promocjach w każdym konkretnym sklepie w czasie rzeczywistym. - Segmentacja
Konsumenci zostali podzieleni na segmenty na podstawie lokalizacji miejsca zamieszkania od sklepu. W segmentacji uwzględniono produkty najczęściej kupowane przez konsumenta, jego ulubione marki i częstotliwość wizyt w sklepie. - Personalizowane oferty w aplikacji o promocjach w najbliższym sklepie
W aplikacji mobilnej pojawiały się dynamiczne banery z promocjami, które były dopasowane do historii zakupów oraz dotyczyły konkretnego sklepu (np. "Twoja ulubiona kawa teraz za jedyne 9.99 w sklepie na ulicy Krakowskiej!"). - E-maile z lokalnymi gazetkami
Konsumenci, którzy wyrazili zgodę, otrzymywali e-maile z cyfrową gazetką promocyjną dedykowaną dla ich preferowanego / najbliższego sklepu, z wyróżnionymi produktami, które mogły ich zainteresować. - SMS-y z promocjami
W przypadku krótkookresowych promocji (np. "Tylko dziś: -30% na wybrane napoje gazowane w Twoim sklepie!"), wysyłano SMS-y.
Efekty
- O 22% wzrosło wykorzystanie ofert promocyjnych dostosowanych do lokalizacji i preferencjach konsumentów, którzy chętniej korzystali z rabatów dostępnych "tu i teraz".
- Liczba wizyt w sklepie zwiększyła się o 16% w grupach objętych geotargetowaniem, ponieważ konsumenci byli skuteczniej zachęcani do wejścia do najbliższego sklepu.
- Średnia wartość koszyka wzrosła o 11%.
- O 18% wzrosło zadowolenie konsumentów.