Personalizacja ofert podróży na podstawie preferencji użytkownika

region
Europa
branża
Travel
18%
Wzrost konwersji
12%
Zwiększenie średniej wartości rezerwacji
17%
Wzrost zadowolenia klientów

Wyzwanie

Duże biuro podróży wysyłało wszystkim klientom identyczne oferty wakacji. Ludzie dostawali mnóstwo maili o promocjach, które ich nie interesowały. Przez to mało kto klikał w oferty i rezerwował.

Firma postanowiła wdrożyć zintegrowany system personalizacji ofert, opierając się na głębokiej analizie preferencji użytkowników.

Działanie

  1. Zbieranie i analiza preferencji użytkowników
    System iPresso gromadził dane o zachowaniach użytkowników na stronie internetowej (przeglądane destynacje, typy zakwaterowania, długość pobytu, budżet), historię wcześniejszych rezerwacji, a także dodatkowe informacje (np. preferencje dotyczące podróży z dziećmi, najczęściej wybierane miesiące na podróż).
  2. Segmentacja klientów
    Na podstawie zebranych danych system podzielił użytkowników na grupy, według ich preferencji i zainteresowań (na przykład typu zakwaterowania, budżetu, kontynentu podróży).
  3. Wysyłka spersonalizowanych ofert podróży
    Firma przygotowała i ustawiła automatyczną wysyłkę spersonalizowanych wiadomości mail z atrakcyjnymi zdjęciami, opisami ofert, cennikiem i bezpośrednimi linkami do rezerwacji: "Specjalnie dla Ciebie, [Imię], odkryj nowe przygody w [Destynacja]!".
  4. Ramki rekomendacji ze wskazówkami
    Po wejściu na stronę, użytkownikowi ukazywały się ramki rekomendacji z artykułami i poradami dotyczącymi atrakcji turystycznych, wycieczek fakultatywnych, najważniejszych zabytków danego kraju.
  5. Powiadomienia SMS o ograniczonych czasowo promocjach
    Firma przygotowała również SMS-y z krótkimi reklamami ofert podróży, które są obecnie w promocji.

Efekty

  • Biuro podróży odnotowało wzrost konwersji o 18%.
  • Średnia wartość rezerwacji zwiększyła się o 12%, ponieważ spersonalizowane pakiety często zawierały dodatkowe usługi.
  • O 17% wzrosło zadowolenie klientów, potwierdzone badaniami NPS.
Sprawdź iPresso Travel

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami