Wyzwanie
Duże biuro podróży wysyłało wszystkim klientom identyczne oferty wakacji. Ludzie dostawali mnóstwo maili o promocjach, które ich nie interesowały. Przez to mało kto klikał w oferty i rezerwował.
Firma postanowiła wdrożyć zintegrowany system personalizacji ofert, opierając się na głębokiej analizie preferencji użytkowników.
Działanie
- Zbieranie i analiza preferencji użytkowników
System iPresso gromadził dane o zachowaniach użytkowników na stronie internetowej (przeglądane destynacje, typy zakwaterowania, długość pobytu, budżet), historię wcześniejszych rezerwacji, a także dodatkowe informacje (np. preferencje dotyczące podróży z dziećmi, najczęściej wybierane miesiące na podróż). - Segmentacja klientów
Na podstawie zebranych danych system podzielił użytkowników na grupy, według ich preferencji i zainteresowań (na przykład typu zakwaterowania, budżetu, kontynentu podróży). - Wysyłka spersonalizowanych ofert podróży
Firma przygotowała i ustawiła automatyczną wysyłkę spersonalizowanych wiadomości mail z atrakcyjnymi zdjęciami, opisami ofert, cennikiem i bezpośrednimi linkami do rezerwacji: "Specjalnie dla Ciebie, [Imię], odkryj nowe przygody w [Destynacja]!". - Ramki rekomendacji ze wskazówkami
Po wejściu na stronę, użytkownikowi ukazywały się ramki rekomendacji z artykułami i poradami dotyczącymi atrakcji turystycznych, wycieczek fakultatywnych, najważniejszych zabytków danego kraju. - Powiadomienia SMS o ograniczonych czasowo promocjach
Firma przygotowała również SMS-y z krótkimi reklamami ofert podróży, które są obecnie w promocji.
Efekty
- Biuro podróży odnotowało wzrost konwersji o 18%.
- Średnia wartość rezerwacji zwiększyła się o 12%, ponieważ spersonalizowane pakiety często zawierały dodatkowe usługi.
- O 17% wzrosło zadowolenie klientów, potwierdzone badaniami NPS.