Programy lojalnościowe dla częstych podróżników

region
Europa
branża
Travel
22%
wzrost retencji
17%
wzrost liczby rezerwacji
10%
wzrost zadowolenia klientów

Wyzwanie

Biuro podróży miało problem z utrzymaniem lojalności klientów. Firma nie budowała silnych, długoterminowych relacji z klientami, przez co mimo częstych podróży wiele osób przechodziło do konkurencji.

Działanie

  1. System punktowy
    Z pomocą iPresso firma przygotowała program lojalnościowy oparty na scoringu. Uczestnicy programu zbierali punkty za każdą rezerwację wycieczki, lotu czy hotelu. Dodatkowo w programie lojalnościowym pojawiło się kilka poziomów członkostwa (brązowy, srebrny, złoty), a każdy kolejny poziom dawał coraz lepsze korzyści. To motywowało klientów do zbierania większej liczby punktów i osiągania wyższych statusów.
  2. Atrakcyjne nagrody
    Klienci mogli wymieniać punkty na zniżki i nagrody rzeczowe. Dla najbardziej zaangażowanych użytkowników firma przygotowała specjalne spersonalizowane kupony rabatowe, obniżające wartość wycieczki nawet o 50%.
  3. Wysyłka wiadomości z ofertami premium
    Członkowie programu otrzymywali specjalne wiadomości z wycieczkami dopasowanymi do ich potrzeb, a także dostawali informacje o przedsprzedażach lotów i promocjach, wcześniej niż inni użytkownicy.
  4. Spersonalizowane maile informujące o zebranych punktach
    Klienci otrzymywali regularne wiadomości o stanie punktów, zdobytych poziomach i dopasowanych ofertach.
  5. Powiadomienia o nagrodach od partnerów
    Biuro podróży na bieżąco współpracowało z innymi firmami, oferując uczestnikom programu lojalnościowego na poziomie złotym możliwość wymiany punktów na atrakcyjne nagrody, takie jak darmowe ubezpieczenia turystyczne, zniżki w restauracjach czy kupony rabatowe na walizki i torby turystyczne. System automatycznie wysyłał powiadomienie, kiedy klient osiągał złoty poziom członkostwa. 

Efekty

  • Dzięki atrakcyjnym nagrodom retencja klientów wzrosła o 22%.
  • O 10% wzrosło zadowolenie klientów, co wykazali w ankietach NPS.
  • Liczba rezerwacji wzrosła o 17%
  • O 14% wzrosło zaangażowanie klientów.
Sprawdź iPresso Travel

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami