Programy lojalnościowe w sektorze spożywczym

region
Europa
branża
FMCG
22%
Wzrost średniej wartości koszyka zakupowego
20%
Wzrost częstotliwości zakupów
16%
Wzrost liczby nowych członków programu lojalnościowego

Wyzwanie

Firma produkująca napoje zauważyła, że konsumenci rzadziej kupują ich produkty i często wybierają inne marki, zwabieni promocjami. Postanowiła więc stworzyć nowy program lojalnościowy.

Działanie

  1. Segmentacja kontaktów na podstawie ich preferencji
    Konsumenci zostali podzieleni na dynamiczne segmenty takie jak:
    1. miłośnicy gazowanych napojów
    2. rodzice kupujący napoje z mniejszą ilością cukru
    3. osoby wybierające produkty z limitowanej edycji
  2. Przygotowanie programu lojalnościowego
    Producent napojów stworzył program lojalnościowy. Konsumenci mogli zbierać punkty i wymieniać je na nagrody rzeczowe oraz kupony rabatowe na ulubione produkty. Osoby z wyższymi progami lojalnościowymi (np. "złoty klient") otrzymywały dodatkowe, ekskluzywne benefity.
  3. Wysyłka spersonalizowanych wiadomości
    Firma uruchomiła serię automatycznych powiadomień o programie lojalnościowym, z reklamą produktów dopasowanych do każdego segmentu i indywidualnych preferencji klienta.
  4. Spersonalizowane kupony rabatowe
    Członkowie programu otrzymywali spersonalizowane wiadomości z kuponami rabatowymi na produkty, które regularnie kupowali.
  5. E-maile z przypomnieniem o wymianie punktów
    Regularne maile informowały klientów o zgromadzonych punktach oraz przypominały, od jakiej ilości można wymienić punkty na określone nagrody.

Efekty

  • O 22% wzrosła średnia wartość koszyka zakupowego. Konsumenci dobierali więcej produktów, żeby szybciej uzbierać konkretną liczbę punktów i wymienić je na nagrody.
  • Częstotliwość zakupów konsumentów wzrosła o 20%, ponieważ program zachęcał ich do regularnych wizyt w sklepach sieci.
  • Liczba nowych członków programu lojalnościowego zwiększyła się o 16% w ciągu roku od wdrożenia.
  • O 15% wzrosła retencja konsumentów.
Sprawdź iPresso FMCG

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami