Segmentacja widzów i dopasowanie reklam

region
Europa
branża
Media and Entertainment
15%
Wzrost konwersji
19%
Wzrost oglądalności transmisji
12%
Wzrost zadowolenia widzów

Wyzwanie

Firma zajmująca się organizacją i transmisją wydarzeń na żywo (koncerty, festiwale, premiery filmowe) zauważyła brak zainteresowania jej reklamami. Kampanie często były nietrafione i niedopasowane do odbiorców.

Działanie

  1. Gromadzenie i analiza danych o użytkownikach
    System śledził historię oglądania (ulubione gatunki, programy, artyści), interakcje z treściami i dane z przeglądania strony (np. kliknięcia w konkretny artykuł). Analizowano też dane demograficzne.
  2. Tworzenie dynamicznych segmentów
    Na podstawie danych użytkownicy zostali podzieleni na grupy. Segmenty były na bieżąco aktualizowane w zależności od zmieniających się nawyków oglądania.
  3. Personalizacja reklam w czasie rzeczywistym
    Reklamy były dobierane nie tylko na podstawie segmentu widza, ale też jego kontekstu. Na przykład reklamy koncertu konkretnego wokalisty pojawiały się tylko widzom, którzy właśnie oglądali festiwal z udziałem tego piosenkarza. System kontrolował liczbę wyświetleń tej samej reklamy dla danego widza, aby uniknąć irytacji i przemęczenia komunikacją.

Efekty

  • Konwersja wzrosła o 15%.
  • Dzięki lepszemu dopasowaniu reklam więcej osób chciało wziąć udział w danym wydarzeniu. Nastąpił wzrost oglądalności transmisji o 19%.
  • Zadowolenie widzów poprawiło się o 12%, co zostało potwierdzone badaniami NPS.
Sprawdź iPresso Media&Entertainment

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami