Wyzwanie
Popularna platforma streamingowa miała problem: klienci zbyt łatwo rezygnowali z subskrypcji i odchodzili do konkurencji. Firma potrzebowała nowego pomysłu, aby zatrzymać ich na dłużej i zbudować lojalność.
Firma wdrożyła program lojalnościowy oparty na grywalizacji. Jego zadaniem było nagradzanie użytkowników za aktywność i budowanie ich poczucia przynależności do marki.
Działanie
- Przygotowanie programu lojalnościowego
Użytkownicy zdobywali punkty za każdy obejrzany do końca odcinek serialu, ukończenie sezonu, a także za interakcje takie jak dodawanie filmów do listy "Do obejrzenia", ocenianie treści czy tworzenie własnych playlist.
W oparciu o zdobyte punkty, użytkownicy awansowali na kolejne poziomy lojalności (np. Widz, Kinoman, Krytyk, Legenda Streamu). Każdy poziom odblokowywał nowe korzyści i widoczne odznaki w profilu użytkownika. - Ranking dla najbardziej aktywnych widzów
Użytkownicy mogli rywalizować ze sobą w rankingach opartych na systemie punktowym. Topowi użytkownicy otrzymywali specjalne wyróżnienia i nagrody - kody rabatowe na pakiety premium subskrypcji. - Personalizowane rekomendacje
Im wyższy poziom lojalności, tym bardziej precyzyjne i ekskluzywne rekomendacje treści, dopasowane do pogłębiających się preferencji użytkownika. - Generowanie spersonalizowanych kodów rabatowych
Firma wygenerowała w iPresso unikalne kody rabatowe różnej wartości, w zależności od tego, jaki próg punktowy przekraczał konkretny użytkownik (na przykład 100 punktów - kod -10% na kolejną subskrypcję). - Automatyczna wysyłka wiadomości z ilością zebranych punktów
Dzięki iPresso wszystkie wiadomości z kodami rabatowymi były wysyłane automatycznie, a do tego użytkownik otrzymywał spersonalizowaną treść wiadomości.
Efekty
- Retencja subskrybentów wzrosła o 21%.
- Czas spędzany na platformie zwiększył się o 15%.
- Zaangażowanie w treści premium wzrosło o 19%.
- Zadowolenie użytkowników wzrosło o 13%, co potwierdziły badania NPS.