Użycie gamifikacji w angażowaniu użytkowników

region
Europa
branża
Media and Entertainment
21%
Zwiększenie retencji subskrybentów
15%
Wzrost czasu spędzanego na platformie
19%
Zwiększenie zaangażowania w treści premium

Wyzwanie

Popularna platforma streamingowa miała problem: klienci zbyt łatwo rezygnowali z subskrypcji i odchodzili do konkurencji. Firma potrzebowała nowego pomysłu, aby zatrzymać ich na dłużej i zbudować lojalność.

Firma wdrożyła program lojalnościowy oparty na grywalizacji. Jego zadaniem było nagradzanie użytkowników za aktywność i budowanie ich poczucia przynależności do marki.

Działanie

  1. Przygotowanie programu lojalnościowego
    Użytkownicy zdobywali punkty za każdy obejrzany do końca odcinek serialu, ukończenie sezonu, a także za interakcje takie jak dodawanie filmów do listy "Do obejrzenia", ocenianie treści czy tworzenie własnych playlist.
    W oparciu o zdobyte punkty, użytkownicy awansowali na kolejne poziomy lojalności (np. Widz, Kinoman, Krytyk, Legenda Streamu). Każdy poziom odblokowywał nowe korzyści i widoczne odznaki w profilu użytkownika.
  2. Ranking dla najbardziej aktywnych widzów
    Użytkownicy mogli rywalizować ze sobą w rankingach opartych na systemie punktowym. Topowi użytkownicy otrzymywali specjalne wyróżnienia i nagrody - kody rabatowe na pakiety premium subskrypcji.
  3. Personalizowane rekomendacje
    Im wyższy poziom lojalności, tym bardziej precyzyjne i ekskluzywne rekomendacje treści, dopasowane do pogłębiających się preferencji użytkownika.
  4. Generowanie spersonalizowanych kodów rabatowych
    Firma wygenerowała w iPresso unikalne kody rabatowe różnej wartości, w zależności od tego, jaki próg punktowy przekraczał konkretny użytkownik (na przykład 100 punktów - kod -10% na kolejną subskrypcję).
  5. Automatyczna wysyłka wiadomości z ilością zebranych punktów
    Dzięki iPresso wszystkie wiadomości z kodami rabatowymi były wysyłane automatycznie, a do tego użytkownik otrzymywał spersonalizowaną treść wiadomości.

Efekty

  • Retencja subskrybentów wzrosła o 21%.
  • Czas spędzany na platformie zwiększył się o 15%.
  • Zaangażowanie w treści premium wzrosło o 19%.
  • Zadowolenie użytkowników wzrosło o 13%, co potwierdziły badania NPS.
Sprawdź iPresso Media&Entertainment

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami