Wyzwanie
Firma zajmująca się organizacją i transmisją wydarzeń na żywo (koncerty, festiwale, premiery filmowe) miała problem ze skutecznym promowaniem swoich wydarzeń. Tradycyjne metody reklamowe stawały się mniej efektywne, a firma potrzebowała sposobu na dotarcie do młodszej, cyfrowej publiczności. Kluczowym problemem było niewystarczające wykorzystanie potencjału mediów społecznościowych do angażowania społeczności i przekształcania zainteresowania w konkretne zakupy.
Działanie
- Głęboka analiza i segmentacja odbiorców
Przeprowadzono szczegółową analizę danych demograficznych i behawioralnych istniejących i potencjalnych uczestników (wiek, lokalizacja, preferowane gatunki muzyczne, ulubieni artyści, zainteresowania związane ze stylem życia).. - Eksportowanie segmentów klientów do FB i Google Ads
System iPresso zebrał dane o użytkownikach i dokonał segmentacji. Gotowe grupy klientów zostały przesłane do Meta Ads i Google Ads. W ten sposób firma stworzyła niestandardowe grupy odbiorców na Facebooku i listy remarketingowe w Google Ads, żeby kierować reklamy tylko do niektórych segmentów. - Budowanie społeczności i zaangażowania
Do odbiorców wysyłano kampanie mailowe i SMS-owe dotyczące nadchodzących wydarzeń z wykorzystaniem zagadek i konkursów, aby podgrzać atmosferę i wygenerować dyskusje. - Optymalizacja konwersji
Dzięki iPresso zostały wysłane reklamy zachęcające z drobnym kodem do osób, które wykazały zainteresowanie, ale nie kupiły biletów.
Efekty
- Sprzedaż biletów online wzrosła o 26%.
- Zaangażowanie odbiorców zwiększyło się o 19%.
- Dzięki precyzyjnemu targetowaniu reklam i wykorzystaniu angażującego contentu organicznego koszty pozyskania uczestnika zostały zredukowane o 17%.