Wyzwanie
Sklep internetowy z szerokim asortymentem, borykał się z problemem stosunkowo niskiej konwersji. Pomimo wielu odwiedzin na WWW, sprzedaż była niezadowalająca. Głównym powodem był brak spersonalizowanej komunikacji z kupującymi. Otrzymywali ogólne newslettery i reklamy, które nie trafiały w ich preferencje zakupowe, co skutkowało niskim zaangażowaniem i porzucaniem koszyków.
Działanie
- Analiza i segmentacja danych
Sklep wdrożył na stronie kod monitorujący iPresso, śledzący zachowania użytkowników w czasie rzeczywistym (przeglądane produkty, dodanie do koszyka, historię zakupów, dane demograficzne). Powstały dokładne segmenty klientów na podstawie ich preferencji, etapu zakupowego (nowy, powracający, porzucający koszyk) i aktywności. - Personalizacja rekomendacji produktowych
Rekomendacje oparte na historii klientów pokazywały im produkty podobne do wcześniej przeglądanych - ale też bestsellery w danej kategorii, bo sklepowi zależało na skutecznym up- i cross-sellingu. - Dynamiczne treści na stronie
Na WWW pojawiły się spersonalizowane pop-upy i ramki rekomendacji. Nowi klienci widzieli promocje na pierwszy zakup, powracający - oferty dostosowane do poprzednich zakupów. - Spersonalizowane kampanie e-mail
Klienci o różnym statusie (nowi, powracający, dawno nieaktywni) dostawali automatyczne sekwencje maili ze spersonalizowanymi rekomendacjami i zachętami do kolejnych zakupów.
Efekty
- Współczynnik konwersji wzrósł o 28% w porównaniu do okresu przed wdrożeniem personalizacji.
- Dzięki rekomendacjom produktów komplementarnych i spersonalizowanym ofertom, klienci częściej decydowali się na zakup większej liczby produktów, przez co średnia wartość zamówienia wzrosła o 15%.
- Precyzyjnie stargetowane kampanie e-mail przyczyniły się do odzyskiwania potencjalnych transakcji i zmniejszenia porzuceń koszyka aż o 20%.