Wyzwanie
Duży bank miał problem z aplikacją mobilną: pobierało ją dużo klientów, ale niewielu korzystało regularnie. Klienci rzadziej korzystali z niektórych produktów banku, bo nie byli wystarczająco zaangażowani w codzienną interakcję. Rosły koszty obsługi klienta, bo proste zapytania nie były rozwiązywane w aplikacji.
Bank chciał zwiększyć zaangażowanie klientów i zachęcić ich do korzystania z aplikacji.
Działanie
- Personalizowane powiadomienia push
Klienci dostawali powiadomienia o zbliżających się płatnościach rachunków, wpływach wynagrodzenia czy przekroczeniu ustawionego limitu wydatków. Zaplanowano także wysyłkę powiadomień o nowych funkcjach w aplikacji lub krótkie wskazówki, jak efektywnie zarządzać finansami. Powiadomienia informowały o ofertach banku, które mogły zainteresować klienta na podstawie jego aktywności (np. "Zobacz indywidualną ofertę kredytu gotówkowego!"). - Reklamy aplikacji
Spersonalizowane SMS-y posłużyły jako przypomnienia dla klientów o tym, by pobrali aplikację mobilną. W SMS znajdowały się linki do instrukcji tłumaczącej krok po kroku działanie aplikacji.
Efekty
- Średnia liczba logowań do aplikacji wzrosła o 26%.
- Zaangażowanie klientów wzrosło o 18%.
- O 15% zredukowano czas obsługi klienta.