Zwiększenie zaangażowania użytkowników aplikacji finansowych

region
Europa
branża
Finance
26%
Wzrost liczby logowań do aplikacji
18%
Wzrost zaangażowania klientów
15%
Redukcja czasu obsługi klienta

Wyzwanie

Duży bank miał problem z aplikacją mobilną: pobierało ją dużo klientów, ale niewielu korzystało regularnie. Klienci rzadziej korzystali z niektórych produktów banku, bo nie byli wystarczająco zaangażowani w codzienną interakcję. Rosły koszty obsługi klienta, bo proste zapytania nie były rozwiązywane w aplikacji.

Bank chciał zwiększyć zaangażowanie klientów i zachęcić ich do korzystania z aplikacji.

Działanie

  1. Personalizowane powiadomienia push
    Klienci dostawali powiadomienia o zbliżających się płatnościach rachunków, wpływach wynagrodzenia czy przekroczeniu ustawionego limitu wydatków. Zaplanowano także wysyłkę powiadomień o nowych funkcjach w aplikacji lub krótkie wskazówki, jak efektywnie zarządzać finansami. Powiadomienia informowały o ofertach banku, które mogły zainteresować klienta na podstawie jego aktywności (np. "Zobacz indywidualną ofertę kredytu gotówkowego!").
  2. Reklamy aplikacji
    Spersonalizowane SMS-y posłużyły jako przypomnienia dla klientów o tym, by pobrali aplikację mobilną. W SMS znajdowały się linki do instrukcji tłumaczącej krok po kroku działanie aplikacji.

Efekty

  • Średnia liczba logowań do aplikacji wzrosła o 26%.
  • Zaangażowanie klientów wzrosło o 18%.
  • O 15% zredukowano czas obsługi klienta.
Sprawdź iPresso Finance

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami