Lejki

Mierzenie etapów sprzedaży oraz konwersji z działań promocyjnych jest kluczowe dla oceny ich skuteczność oraz szybkości pokonywania przez potencjalnych klientów kolejnych etapów. Dzięki temu planowanie oraz egzekucja działań może przebiegać sprawniej.

Jedną z najpowszechniejszych metod pomiarów i obserwacji postępów jest stosowanie tzw. raportów lejkowych (pipeline).

Jak działają lejki?

→ Kupiony produkt

lub jeszcze prostszy:

Liczba odbiorców newslettera → klikniętych linków z e-bookiem → pobranych e-booków

Utwórz segmenty dla każdego z etapów ze wskazaniem odpowiednich kryteriów, a następnie utwórz lejek przypisując segmenty do odpowiednich etapów.

I już - gotowe! Takich lejków można stworzyć wiele, a każdy z nich będzie codziennie odświeżany. Co więcej, można sprawdzać jakie kontakty znajdują się na danym etapie lejka.

Przykłady lejków

Sprzedażowe

Pierwszy kontakt → Prezentacja → Wysłana oferta → Negocjacje → Podpisana umowa

Promocyjne

Rejestracja w konkursie → potwierdzenie uczestnictwa → wypełnienie ankiety konkursowej

Odebranie e-maila z promocją → wejście na stronę promocyjną → potwierdzenie zamówienia promocyjnego

E-commerce

Dodanie do koszyka → potwierdzone zamówienie → opłacone zamówienie → wysłane zamówienie → dostarczone zamówienie

Ten temat Cię zainteresował?
Skontaktuj się z nami

Podaj kilka podstawowych informacji. Skontaktujemy się niezwłocznie.

Dziękujemy za wypełnienie formularza.
Wkrótce się z Tobą skontaktujemy!
Coś poszło nie tak.
Spróbuj ponownie wypełnić formularz.